کد خبر 551846
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷

آمریکا 12 فروند جنگنده اف-15 به ایسلند در شمال اروپا اعزام کرد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری سی.ان.ان روز یکشنبه گزارش داد: نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد این تعداد هواپیمای جنگنده به همراه 350 پرسنل نظامی جمعه گذشته (13 فروردین ماه) به ایسلند اعزام شدند.

سی.ان.ان افزود: هدف از اعزام این تعداد جنگنده و پرسنل نظامی به ایسلند به منظور همیاری به کشورهای متحد پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مراقبت هوایی از این بخش از اروپا و بازدارندگی تجاوزگری های بیشتر روسیه در این منطقه است.

بنابراین گزارش جنگنده ها و پرسنل نظامی آمریکا به ایسلند از دو پایگاه هوایی آمریکا به شمال غرب اروپا اعزام شدند.

سی.ان.ان گزارش داد: اسکادران 131 از پایگاه هوایی 'برنز ایر نشنال گارد' ماساچوست و اسکادران 194 از پایگاه هوایی 'فرسنون' واقع در کالیفرنیا برای حمایت از مراقبت های هوایی ناتو به ایسلند اعزام شدند.

این شبکه خبری افزود: اعزام این گروه از جنگنده های اف-15 آمریکا به ایسلند تنها بخشی از حمایت های آمریکا از متحدان اروپایی در بازدرندگی از تجاوزگری روسیه است.

بنابراین گزارش در ماه فوریه (بهمن) گذشته آمریکا اعلام کرده بود که قرار است شش فروند جنگنده اف-15 را در راستای اطمینان بخشی به متحدان خود در ناتو که پیشتر وعده آنرا داده بود، در ماه آینده میلادی به فنلاند اعزام کند.

سی.ان.ان یادآور شد که تنها قدرت نظامی ایسلند که یکی از اعضای ناتو می باشد، گروه های کوچک گارد ساحلی است و هیچ نیروی نظامی ندارد.

موقعیت خاص جغرافیایی ایسلند، آن کشور را به یکی از اعضای مهم ناتو تبدیل کرده است.
جمهوری ایسلند، با وسعتی برابر با 103هزار کیلومتر مربع و جمعیتی نزدیک به 330هزار نفر، کشوری جزیره ای در شمال غرب اروپا و در شرق اقیانوس اطلس است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    مبارک باشه فقط فانتوم های خودمون عشقه ما با فانتوم میتونیم رپتور رو نابود کنیم مگه نه افشین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس