کد خبر 548033
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳

پاکستان تا سال 2020 باید 190 جنگنده به ناوگان هوایی خود اضافه کند که بخش زیادی از آن را جنگنده‌های اف16 تشکیل می‌دهد.

به گزارش مشرق، پاکستان تا سال 2020 باید 190 جنگنده به ناوگان هوایی خود اضافه کند که بخش زیادی از آن را جنگنده‌های اف 16 تشکیل می‌دهند.

مقامات عالی‌رتبه پاکستان با اظهار نظر درباره خرید اضافی بیش از 10 جنگنده اف 16 از آمریکا افزودند: در صورتی که اسلام‌آباد طبق قرارداد قبلی 8 جنگنده را از واشنگتن دریافت کند موضوع دریافت جنگنده‌های بیشتر را مطرح خواهد کرد.

به گزارش داون مقامات پاکستانی تأکید کردند برای کاهش تلفات غیرنظامیان در مبارزه با تروریسم به جنگنده‌هایی با قدرت هدفگیری دقیق نیاز دارند.

هواپیماهای اف 16 دارای سیستم هدفگیری بسیار دقیق است به همین علت پاکستان تلاش دارد تعداد این جنگنده‌ها را در اسکادران هوایی خود افزایش دهد.

قبل از این کنگره آمریکا با فروش جنگنده اف 16 به پاکستان مخالفت کرده بود اما اوباما رئیس جمهور این کشور اعلام کرده بود فروش جنگنده به پاکستان مدت زیادی طول نخواهد کشید.

هواپیماهای اف-16 به عنوان یک جنگنده سبک، ساده و ارزان برای نیروی هوایی آمریکا طراحی شد تا با تولید بالا توانایی برتری هوایی خود را افزایش دهند.

تاکنون بیش از 4500 فروند از این هواپیما تولید شده و آخرین خریدار آن نیز عراق است که 18 فروند اف-16 سفارش داده است.

در مجموع 25 کشور از این هواپیما استفاده می‌کنند و مدل‌هایی از آن در ژاپن و ترکیه هم تولید می‌شود.

در سال 2009 در مجموع 2 هزار و 309 فروند اف-16 در کشورهای مختلف دنیا عملیاتی بوده‌اند که این رقم بیشتر از هر هواپیمای جنگی دیگر است به این معنا که 15 درصد از کل هواپیماهای جنگی دنیا را اف-16 تشکیل می‌دهد.

جنگنده اف-16 در ابتدا به عنوان یک جنگنده‌ سبک برای برتری هوایی روزانه طراحی شد، اما در عمل به یک هواپیمای چند منظوره برای انجام عملیات در شرایط‌ آب و هوایی مختلف تبدیل شد.

در طول دوران تولید این هواپیما، بهینه‌سازی‌های مداومی بر روی آن صورت گرفت و مدل‌هایی با قابلیت‌های بالاتر تولید شده‌ است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسعود ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    تا اون موقع هم ما میگ ۲۱هامونو اورهال میکنیم
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    استاد ما اف 14 و میگ 29 داریم خیلی بهتر از اف 16،خلبان هامون هم در دنیا زبانزد بودن و هستن
  • همون ناشناس اولی ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    تازه میگ 21 و سوخو 22 به عنوان بمب افکن بر پشتیبانی از واحد های زمینی و گشت مرزی میتونن استفاده بشن که خیلی هم خوبه،مطمئنا فرماندهان نیروی هوایی و وزارت دفاع حالیشونه چی را برای چه کاری استفاده کنن
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    کره جنوبی هم تولید میکنه . ژاپن اسمش f-2 هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس