کد خبر 551276
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶

در فیلم فجر شاهد این بودیم که همه در مقابل چند کار مذهبی و انقلابی قد علم کردند و سعی در تخریب آنها داشتند. در موسیقی فجر هم که از همه چیز خبری بود جز فجر. رهبر معظم انقلاب بارها خواسته‌هایشان در عرصه فرهنگ را بیان کرده‌اند، اما ظاهرا قرار نیست توجهی بشود!

به گزارش مشرق، برخی از هنرمندانی که به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1394 نمره دادند از این قرار هستند:


نمره: با ارفاق 12

محمد گلریز (خواننده موسیقی انقلاب)


وزیر ارشاد واقعا توقعات هنرمندان، مردم و بخصوص قشر متدین را برآورده نکرده است. من از عملکرد فرهنگی ایشان راضی نیستم. جشنواره فیلم فجر و بعد از آن هم موسیقی فجر، اتفاقات خوبی نداشت.


نمره: 15

قطب‌الدین صادقی (کارگردان تئاتر)

می‌دانم وضعیت اقتصادی مملکت مشکل دارد. بقیه هنرمندان هم این موضوع را می‌دانند. اما ما از آقای وزیر درخواست داریم پای ما بایستد و با چنگ و دندان از ما دفاع کند. رئیس‌جمهور و معاونان ایشان را قانع کنند که تئاتر برای توسعه خود نیاز به بودجه دارد. باید سالن‌های خوب ساخته شود و از کارهای فاخر حمایت شود. اکنون کارهایی روی صحنه می‌رود که کپی درجه 18 کارهای غربی است و کسانی هم که می‌توانند کاری بکنند دستشان به جایی نمی‌رسد. نباید کار به جایی برسد که تئاتر بشود بنگاه کسب درآمد. یک دختر 26 ساله پول داشته باشد و بتواند تالار وحدت را برای اجرا بگیرد، اما من چهار سال در نوبت باشم و هنوز هم موفق نشده باشم در این سالن اجرا بگیرم.


نمره 14

حسین محجوبی (نقاش)

انتظار این بود که دولت موضوع تخصیص یک دهم درصد فعالیت‌های فرهنگی به خرید آثار هنری را به مجلس ببرد و نمایندگان مجلس هم این موضوع را تصویب کنند. این اتفاق نیفتاد.

وزارت ارشاد و دفتر تجسمی با محدودیت بودجه روبه‌روست و بسیاری از فعالیت‌هایی را که می‌خواهد انجام دهد، نمی‌تواند. کاش دوستان در دولت و مجلس می‌دانستند این بودجه چقدر برای اعتلای هنر اثرگذار است. وقتی بودجه نباشد، شاهد رکود در بازار هنر خواهیم بود. اکنون بسیاری از گالری‌ها با وجود برگزاری نمایشگاه‌های خوب هنری، رونق ندارند و خرید و فروشی اتفاق نمی‌افتد. شما اگر به آثار همین جوانان هنرمند در جشنواره تجسمی فجر نگاه کنید، متوجه می‌شوید آثار بسیار خوبی هستند. این آثار باید جهانی شوند. باید دولت و بخش خصوصی حمایت کنند تا هنر ایران رونق بگیرد.در مجموع با توجه به این شرایط، به عملکرد وزارت ارشاد نمره 14 می‌دهم.


نمره: قبول می‌شوند ان‌شاءالله

سیروس الوند (کارگردان سینما)

نقد و نظر درباره عملکرد وزارت ارشاد در سال 94 بحث خیلی مفصلی است و در یک جمله که نمی‌توان درباره آن اظهارنظر کرد. اما در مجموع عملکرد وزارت ارشاد را مثبت می‌بینم و تعامل سازمان سینمایی با نخبگان و اعضای صنف‌ها و فیلمسازان خوب بود. نمی‌توانم به عدد خاصی اشاره کنم، اما به نظرم دوستان نمره قبولی می‌گیرند و باید منتظر ماند در شرایطی که امیدها به این است که سال آینده گشایش‌هایی حاصل شود، وضع سینما هم بهبود می‌یابد یا نه؟

 


نمره 17

نادر قدیانی (ناشر)

آنچه را طی یک سال گذشته در وزارت ارشاد و معاونت فرهنگی اتفاق افتاده، این‌طور می‌توانم مطرح کنم که در حوزه ممیزی کتاب و روند صدور مجوز آرامش قابل قبولی حاکم شده است.هیات نظارت بر ممیزی و اداره کتاب و کتابخوانی توانسته در این حوزه آرامش خوبی را ایجاد کند. از طرفی دیدارهای جناب دکتر صالحی، معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد با ناشران و تشکل‌های نشر هم توانسته تا حدودی مشکلات ناشران را حل و فصل کند. ولی در باره عملکرد وزارت ارشاد در خرید کتاب چون بودجه‌ای نبوده است، خیلی نمی‌توان اظهار نظر کرد. من در مجموع به عملکرد وزارت ارشاد نمره 17 می‌دهم.


نمره: الفِ 16

سیدضیاءالدین دری (کارگردان)

من به‌دلیل این‌که در درون قضیه هستم، می‌دانم دوستان در وزارت ارشاد معذوریت‌هایی دارند و فقط دارند چماقِ بدگویی‌ها و انتقادات را تحمل می‌کنند. من بدون حب و بغض نظر می‌دهم، چون می‌دانم دست این دولت بسته است. احساس می‌کنم دولت در بحث فرهنگی در مجموع خوب کار کرد و من نمره 16 به عملکرد ارشاد در سال 94 می‌دهم که نمره الفی محسوب می‌شود.


منبع: ضمیمه نوروزی جام جم


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    نمرشون رو مراجع داده بودند. همین طور بجناب دری با مجموعه ی سرزمین کهن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس