وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: برای کسب توانمندی‌های دفاعی با هدف پاسخ به هر تهدیدی همواره اقدام می کنیم و در این مسیر نیازبه اجازه یا تایید دیگران نداریم.

به گزارش مشرق، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شب گذشته در ارتباط با بخش خبری 21 شبکه یک سیما اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه نگاه تجاوزی به هیچ ملتی و کشور نداشته است و نخواهد داشت و در دفاع از خود از همه ابزارهای در اختیار بر مبنای منافع ملی خود استفاده خواهد کرد.

وی گفت: آنچه همواره به عنوان رزمایش موشکی در ایران برگزار می شود بر مبنای برنامه از پیش تعیین شده است که برای آزمودن میزان آمادگی و توانمندی انجام می شود.

وزیر دفاع افزود: آنچه در بحث آزمایش های موشکی در مقاطع مختلف انجام می شود برای تولید سلاح مناسب در پاسخ به تهدیدات احتمالی است.

دهقان با تاکید به اینکه ما هیچ گاه به سمت سلاح های نامتعارف در هیچ زمینه ای نخواهیم رفت، گفت: اما برای کسب توانمندی‌های دفاعی با هدف پاسخ به هر تهدیدی همواره اقدام می کنیم و در این مسیر نیازبه اجازه یا تایید دیگران نداریم.

وزیر دفاع افزود: فکر می‌کنم امریکا، انگلیس و فرانسه باید قدری به منافع ملی خودشان نگاه کنند و کمتر مدافع منافع اسرائیل به عنوان کشوری متجاوزآدم کش و غیر مشروع باشند.

دهقان تصریح کرد:‌ یقین دارم شورای امنیت و سازمان ملل پاسخی نخواهند داد زیرا اقدامات ما نه نقض برجام و نه بر ضد قطعنامه 2231 است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمریکایی ها اساسا نمی خواهند قدرت ملی ما در ابعاد مختلف افزایش یابد، افزود: این موضوع اثبات کننده کارآمدی و توانایی یک نظام مردم سالار دینی است که می تواند برای کشور های تحت ستم آنها الگو باشد و به طور طبیعی برای اینکه در مقابل خواسته های آنها مقاومت کنند ایجاد انگیزه می کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد حسین ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    خواههههههههههههههش میکنم این نیرو هوایی و درست کنید دارم خسته میشم هر روز با این امید میام که کشورم یه جنگنده خریده باشه پاکستان و عربستان و ترکیه و مصر و امارات و اسرائیل همش نیرو هواییشونو تجهیز میکنن ما ...
  • حمید رضا رحیمی ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    جنگنده باید بسازیم نه بخریم مثل موشک ها
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    باید ساخت
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    محمد حسین جان زیاد حرص نخور برادرم اخه خبر نداری از توان دفاعی کشورمان ما دشمن رو دستکم نگرفته و نمیگیریم و مطمئن باش عزیزان دارند تلاش میکنند در عرصه های هوایی و زمینی و پدافند و موشکی
  • فرهاد ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    اگر چنین اقتداری نداشتیم خیلی قبل تر هم حمله میشد و هم تجزیه کرده بودند ! از اینکه چنین توانمندی بازدارندگی و نظامی ایران اجازۀ بحث و مذاکره را بر هیچ احدی نمی دهد مایۀ آرامش و اقتدار یک ملت است .
  • حسین ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    اونائی که زمان جنگ رو دیدن میدونن قدرت تخریب موشک از هواپیما خیلی بیشتره و در صورت هدف قرار گرفتن خسارت مادی و معنوی کمی نسبت به جنگنده داره خصوصا با موشکهای نقطه زن دقت اصابتش از هواپیما هم بالاتره .ببینید آیا قدرت هوائی میراژ رژیم بعث عراق خطرناکتر بود یا قدرت موشکهای اسکادش . قطعا موشکهاش موثرتر بودن با اینکه اون اسکادها الان در رده معمولی موشکی هستن . پس با یه برآورد کامل ، سیاستگذاری نظام بر روی موشک ، بسیار دقیق بوده و هزینه های جانبی و آموزش خلبانی کمتری داره و موثرتره. بیائیم تشویق کنیم قدرت متنوع موشکی رو بجای جنگنده های پرآسیب و حجیم و پرخرج و...
  • ناشناس ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    جنگنده فرودگاه میخواد آشیانه روی سطح و آماده به حمله میخواد رادار و شهرک مسکونی و خیلی لوازم رو سطحی دیگه میخواد که با یه موشک یا حمله دشمن خسارات فاجعه باری به توان کشور میزنه و از دست رفتن خلبانان و کادر مجربو ببار میاره در صورتی که موشک رو از هر نقطه ای از زیر یا روی زمین میشه شلیک کرد و فراموش کرد و دشمنو به ستوه آورد که مقر رو نمیتونه نابود کنه چون نا معلوم و متغیره . این تاکتیک نظام عالیه و دست دشمنو بسته. حساب صدامو هم همین موشکا رسیدن اون زمانی که بانک مرکزی عراق با موشک ایران و شلیک شهیدتهرانی مقدم منهدم شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس