وزیر دفاع گفت: وزارت دفاع، ‌افزایش قدرت و نفوذ سرجنگی سلاح‌های مختلف را مورد توجه قرار داده و دستیابی به دانش فنی تولید مواد منفجره اکتوژن و محصولات ترکیبی آنرا در دستور کار قرار داده است.

به گزارش مشرق، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم افتتاح خط تولید مواد منفجره نسل جدید (اکتوژن) اظهار داشت: با ایجاد زیرساخت‌های قدرتمند و روزآمد دفاعی، پشتوانه ای مطمئن برای صنایع دفاعی خواهیم داشت.

وی افزود: وزارت دفاع همزمان با تلاش برای افزایش دقت سامانه های تسلیحاتی، ‌افزایش قدرت و نفوذ سرجنگی سلاح های مختلف را مورد توجه قرار داده و دستیابی به دانش فنی تولید مواد منفجره اکتوژن و محصولات ترکیبی آنرا در دستور کار قرار داده است.

وزیر دفاع با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری گفت: ایشان فرمودند آمریکایی ها با سه ابزار تبلیغات، ‌نفوذ و تهدید قصد مقابله با ما را دارند، آنها با تبلیغات سعی می‌کنند ایران را به عنوان عامل ناامنی، ‌بی ثبات کننده کشورهای منطقه و حتی اقدام خودشان یعنی تربیت تروریست و سازماندهی آنها معرفی کنند.

سردار دهقان ادامه داد: آمریکایی ها همواره در بعد نرم افزاری و سخت افزاری در حال مقابله با ما هستند و بر این اساس کشورهای منطقه نیز به دنبال افزایش توان دفاعی خواهند بود و منطقه به بازاری برای سلاح های غربی تبدیل شده است، از این رو ما باید در حوزه آمادگی در پی تامین منافع باشیم.

وی افزود: غربی ها در حال حاضر هم شرایطی را به وجود آورده اند تا هیچ کشوری صاحب دانش فنی به ما کمک نکند. ما در صنایع دفاعی باید به دنبال آن باشیم تا زیرساخت های دفاعی را تقویت کنیم و وابستگی را کاهش بدهیم و از صنعت بومی بهرمند شویم .

وزیر دفاع تصریح کرد: نباید این‌گونه باشد تا در روزی که قرار است مصافی صورت بگیرد بر اثر غفلت گذشته گرفتار شویم. آنچه که امروز به بهره برداری رسیده نشان از عزم و اراده متخصصان کشورمان بود و این پیام را دارد که اگر روزی می گفتیم ما می توانیم امروز می توان گفت، توانستیم که البته این آغاز راه است.

سردار دهقان ادامه داد: باید باور کنیم می توانیم و به دنیا بگوییم که حرکت مذبوحانه تحریم مانع از اقدامات ما نمی شود بلکه ما را امیدوار می‌کند تا حرکت پر شتابی داشته باشیم، از طرفی فرزندان این ملت همواره تحرکات دشمن را رصد و با بکارگیری ظرفیت ها نیازها را در کوتاهترین زمان برطرف می‌کنند.

وی در پایان گفت: این اقدام نقطه آغازی است برای برداشتن گامهای بلندتر به منظور تضمین امنیت ملی است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    موشک با سر جنگی2000کیلوگرم خیلی ابهت داره بسازید
  • اصلاح طلب ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    سر جنگی رو بی خیال یه خورده به فکر تقویت نیروی هوایی دریایی و زمینی و پدافند باشید
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    مثبت دادم ولی سر جنگی هم مهمِ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس