کد خبر 550983
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹

وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی شبکه ریلی از کربلای معلی تا مشهد مقدس خبر داد و گفت: با کمک و همت دولت این فعالیت‌ را به‌زودی انجام می‌دهیم.

به گزارش مشرق، عباس آخوندی عصر امروز در جریان افتتاح پروژه پیاده‌راه‌سازی فرهنگی این شهر با اشاره به اهمیت بازسازی بافت قدیمی مراکز شهرها اظهار کرد: سیاست نوسازی محله‌ای و محله‌‌محوری را دنبال می‌کنیم.

وی با قدردانی از شهردار رشت برای بازآفرینی سه محله قدیمی این شهر بر مبنای پیاده و انسان، تصریح کرد: خاطرات مردم با محله‌های قدیمی شهر گره خورده و به همین دلیل بازآفرینی مراکز شهرها از برنامه‌های وزارت راه است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به دلیل صنعتی شدن و ماشینی خیابان‌های ایران عبور و مرور پیاده سخت شده است، گفت: تعریف شهر یک سازمان اجتماعی و تجمع مردمانی است که می‌خواهند زندگی کنند و از زندگی لذت ببرند و از مجموعه ارتباطات خشنود باشند.

وی با تصریح بر اینکه شهری که محلی برای عبور و مرور پیاده باشد لذت‌بخش است، خاطرنشان کرد: پیاده امنیت و فراغت و مطالعه کتاب، نمایشنامه و ... می‌خواهد و به همین دلیل بازآفرینی شهری را پیگیری می‌کنیم.

آخوندی با اشاره به اینکه شهرهای ایران از درون پوسیده شده‌اند، یادآور شد: اندیشه ما بر این است که به جای هزینه در پیرامون شهرها، در مراکز شهرها هزینه کنیم.

وی ادامه داد: مراکز شهرها ظرفیت پذیرش جمعیت بسیاری را دارد و نوسازی محله‌ها و محله‌محوری از سیاست‌های ما است.

پرداخت تسهیلات 120 میلیون تومانی با سود 13 درصد به زوج‌هایی که در بافت مرکزی شهر مسکن بسازند

وزیر راه و شهرسازی از اختصاص تسهیلات با سود 13 درصدی به زوج‌هایی خبر داد که بخواهند در بافت مرکزی شهر مسکن بسازند.

وی متذکر شد: در پایان سال 94 با تصویب شورای پول و اعتبار مصوب کردیم که هر کس در بافت میانی شهر اقدام به احداث مسکن و یا خرید آن برای سکونت کند در شهری مانند رشت به زوج‌ها 120 میلیون تومان تسهیلات با سود 13 درصد پرداخت می‌شود و امیدواریم این نرخ سود در ماه‌های آینده کاهش دهیم.

آخوندی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات این امکان را می‌دهد که دوباره محله‌های خود را بازسازی و آباد کنیم و جوانان و مردم این محله‌ها را برای سکونت خود انتخاب کنند.

راه‌اندازی شبکه ریلی از کربلا تا مشهد

وی در ادامه با اشاره به اینکه می‌خواهیم به شبکه ریلی آسیا متصل شویم، یادآور شد: مشاهده کردیم که نخستین قطار از چین وارد تهران شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم بتوانیم با شبکه ریلی ایران به پاکستان و افغانستان، آسیای میانه، ترکیه و اروپا و تا چین بتوانیم با همین شبکه ریلی عبور کنیم.

وی با بیان اینکه به‌راحتی می‌توانیم با همت بزرگ از نجف اشرف و کربلای معلی تا مشهد شبکه ریلی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: با کمک و همت دولت این اقدام‌ها را به‌زودی انجام می‌دهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شایان ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    اتومبان تهران شمال و تموم کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس