کد خبر 550843
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲

گروه تروریستی تکفیری القاعده (انصارالشریعه) یمن روز گذشته تصاویری از نبردهای جاری در اطراف شهر تعز واقع در غرب این کشور میان تروریستهای این گروه و رزمندگان ارتش و انصارالله مننتشر کرده که گویای تسلیح تروریستها از سوی عربستان سعودی می باشد.

گروه بین الملل مشرق- گروه تروریستی تکفیری القاعده (انصارالشریعه) یمن روز گذشته تصاویری از نبردهای جاری در اطراف شهر تعز واقع در غرب این کشور میان تروریستهای این گروه و رزمندگان ارتش و انصارالله مننتشر کرده که گویای تسلیح تروریستها از سوی عربستان سعودی می باشد.

تسلیح القاعده یمن توسط عربستان سعودی+عکس

بنابر این گزارش، در تصاویر منتشر شده از سوی بخش اطلاع رسانی گروه تروریستی تکفیری "القاعده شبه جزیره یمن" عناصر این گروه در حال استفاده از نسل جدید موشک انازهای ضد زره دوش پرتاب از نوع "آرپی جی 32 هاشم" (با سر جنگی ترموباریک) هستند. این سلاح از سوی کارخانه بازالت سوریه انحصارا برای دولت اردن تولید و در اختیار نیروهای مسلح این کشور قرار داده شده است.

تسلیح القاعده یمن توسط عربستان سعودی+عکس

مشخصات سلاح "آر پی جی 32 هاشم"

ار پی جی 32 چند منظوره نارنجک انداز در شرکت بازالت روسیه بین سالهای 2005 تا 2007به در خواست کشور اردن ساخته و توسعه داده شد. اولین ارپی جی 32 هاشم در سال 2008 در اردن ساخته شد اما طرح مورد نظر و مهماتش تحت لیسانس کارخانه JRESCO در اردن ساخته می شود. آر پی جی 32 امکان کاربری علیه طیف وسیعی از اهداف شامل تانکهای مدرن و زره پوش‌ها تا سنگر‌ها و نیروهای پیاده نظام دشمن را دارد.

تسلیح القاعده یمن توسط عربستان سعودی+عکس

مهمات مورد استفاده در این سلاح ویرانگر شامل 2 نوع 105 میلی متری و 72 میلی متری می باشد. نوع 105 میلی متری دارای دو سر جنگی جهت درگیر شدن و نفوذ در زره های واکنشگر نسل جدید تانکها و خودروهای زرهی و همچنین بهینه سازی شده علیه تجهیزات جدید لیزری ضد موشک و جنگ الکترونیک نصب شده بر روی تانکهای نسل جدید و راکت ترموباریک بهینه سازی شده برای زره های سبک و پیاده نظام دشمن تولید شده است. از دیگر تسلیحات مورد استفاده القاعده در نبردهای تعز مسلسل‌های آمریکایی ام 60 و ام 242 می باشد که به ارتش‌های عربستان و برخی کشورهای عربی تحویل شده است.

تسلیح القاعده یمن توسط عربستان سعودی+عکس

شرکت سازنده:بازالت

تیپ:راکت

کالیبر:105 میلی متر (همچنین می تواند راکت های 72 میلی متری مخصوص را هم شلیک کند)

طول :1200 میلی متر(با راکت 105 میلی متری) 900 میلی متر (با راکت 72 میلی متری)

وزن: 3 کیلو گرم بدون راکت ، 10 کیلو گرم با راکت 105 میلی متری ، 6 کیلو گرم با راکت 72 میلی متری

برد موثر:تا 200 متر!!!

نفوذ در زره:650 میلی متر با راکت 105 میلی متری (PG-32V) 

کشور های استفاده کننده:روسیه، اردن و عربستان سعودی (اخیرا)

تسلیح القاعده یمن توسط عربستان سعودی+عکس

تسلیح القاعده یمن توسط عربستان سعودی+عکس

تسلیح القاعده یمن توسط عربستان سعودی+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    لعنتیها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس