کد خبر 550566
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱

پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها سوء قصد تروریستی دیروز (یکشنبه) در لاهور پاکستان را به عنوان اقدامی نفرت انگیز، فاجعه ای برای بی گناهان و بی معنی محکوم کرد.

به گزارش مشرق، پاپ در موعظه های روز دوشنبه خود به این سوء قصد اشاره کرد و ضمن ابراز نزدیکی با قربانیان این جنایت آن را «فاجعه بی گناهان و اقلیت های مسیحی» خواند.

وی گفت: روز عید پاک در پاکستان با سوء قصد آغشته به خون شد و بی گناهان زیادی که اغلب خانواده های اقلیت های مسیحی بویژِه زنان و کودکان حاضر در جشن بودند، کشته شدند.

پاپ ادامه داد: با آنهایی که هدف این جنایت نامردانه و بی معنی قرار گرفتند ابراز همدردی و همبستگی می کنم و می خواهم تا برای قربانیان فاجعه دعا کنید.

وی افزود: من از مقامات مدنی و تمام اعضای جامعه آن کشور (پاکستان) می خواهم تا از هیچ تلاشی برای باز گرداندن امنیت و آرامش به ملت بویژه اقلیت ها دریغ نکنند. خشونت و نفرت مرگبار فقط به سوی درد و نابودی می برد و احترام و برادری تنها راه برای رسیدن به صلح است.

پاپ همچنین از رهبران جهانی خواست تا از این خشونت ها جلوگیری کنند.

انفجار تروریستی غروب یکشنبه در پاکستان دست کم 70 کشته و حدود 300 مجروح بجای گذاشت. اکثر قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

این انفجار همزمان با جشن مسیحیان در روز عید پاک و در چند متری وسایل بازی کودکان در این پارک اتفاق افتاد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن از اصفهان ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    جناب پاپ در زمانی که نیروهای آمریکایی مردم پاکستان و افغانستان را با بمباران به خاک و خون می کشند کجا تشریف دارند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس