کد خبر 549792
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

مشاور معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه طرح انتقال پایتخت به دلیل نبود زیرساخت های لازم قابلیت اجرایی شدن نخواهد یافت، افزود: مشکلات متعدد شهری، زیست محیطی، ترافیک و کافی نبودن امکانات سبب شده تا ساماندهی وضعیت پایتخت مطالبه اصلی شهروندان استان باشد.

به گزارش مشرق، سیدرضا هاشمی با اشاره به فرصت ها و چالش های احتمالی طرح انتقال پایتخت از تهران گفت: طرح امکان سنجی و ساماندهی انتقال پایتخت در شورای عالی معماری و شهرسازی و با حضور مسئولان و دست اندرکاران بررسی شد، اما شواهد حاکی از عدم امکان پذیری این ایده است.

به گفته این مقام مسئول، نتیجه مطالعات نشان داده که به هرحال انتقال پایتخت، طرح امکانپذیر و قابل قبولی نیست.

هاشمی ادامه داد: نمایندگان دولت و صاحبنظران حاضر در جلسه تصمیم گیری اعلام کردند که این طرح با توجه به مشکلات استان تهران و همچنین جمعیت فراوانی که طی دو دهه در پایتخت ساکن شدند، امکانپذیر نیست.

وی تصریح کرد: ساماندهی وضعیت سکونتی در کلانشهر تهران، مشکلات متعدد شهری، زیست محیطی، ترافیکی و کافی نبودن امکانات زیستن در پایتخت، اینک به عنوان مطالبه شهروندان استان تهران و برخی از مسئولان ارشد مطرح است که باید حل شوند.

نشست ساماندهی به طرح جامع شهر تهران، اسفندماه 1394 در شورای عالی معماری و شهرسازی به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و پیروز حناچی دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی با دو دستور جلسه مطالعه طرح جامع ساماندهی شهر تهران و ارائه گزارشی از وضعیت پیش بینی گرم شدن زمین در آینده نزدیک و تاثیر آن بر پهنه های سکونتگاهی ایران برگزار شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • دکتر گاوچرون از کومور ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 1
    هیچ نیازی به انتقال پایتخت نیست. امکانات مختلف که تو شهرای مختلف توزیع بشه جمعیت خودکار توزیع میشه. مگه آلمان و ایتالیا نیستن که هر شهریشون به یه سری امکانات خاص مشهوره؟ اما تو کشور ما حتی برای تهیه بعضی اجناس تجاری ساده هم باید رفت تهران
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 1
    آخه واقعا این چه طرح بی موردی بود که ارائه شد. اونم با مشکلات اقتصادی که کشور درگیرشه. شما اگه امکانات شهرهای دیگه رو توسعه می دادید، مهاجرت به تهران روند معکوس داشت. هنوز شهرهای بزرگ کشور از نظر امکانات با تهران خیلی فاصله دارن.
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 1
    تهران در حال حاضر علاوه بر پایتخت سیاسی، مرکز اقتصادی و فرهنگی کشور است. بهترین راه کاهش معضلات تهران تفکیک میان پایتخت های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی است. به طور مثال در آمریکا واشیگتن پایتخت سیاسی، نیوریورک مرکز اقتصادی و لوس آنجلس مرکز فرهنگی است. در روسیه مسکو مرکز سیاسی و پتروگراد مرکز اقتصادی است. در آلمان برلین مرکز سیاسی و فرانکفورت مرکز اقتصادی است.
  • اذربایجانی ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 1
    انتقال پایتخت یعنی انتقال مشکلات بهتره به رفع مشکلات فکر کنیم تا انتقال مشکلات
  • ایرانی ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 1
    با همه حرف های شما موافقم به جز قسمت پایتخت فرهنگی بودن تهران ساپورت پوشی فرهنگ نمیخاد که! ولی بقیش درسته باید تجمع امکانات در تهران با توزیع اون در بقیه شهر ها از بین بره
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    منظور از مرکز فرهنگی بودن تهران این است که شرکت ها و سازمان های و موسسه هایی که کار فرهنگی انجام می دهند همه مراکز تصمیم گیری شان در تهران است.
  • نا شناس ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    1 0
    یه خورده به این در دهاتها برسن که هر کی را نیفته بیاد تهران بعد با اون لهجه محلی بگه من بچه تهرونم انگار اینجا چی خیر میکنن
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
    1 0
    تهران بايد منتقل شود اين كار يك ضرورت است با رفتن پايتخت از تهران اين شهر به يك شهر مدرن و جذاب با هواي پاك تبديل خواهد شد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس