کد خبر 450613
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

استاندار تهران گفت: در خصوص انتقال پایتخت، جلسات بسیاری برگزار شده است که نهایتاً به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که پایتخت منتقل نشود و ساماندهی صورت بگیرد.

 به گزارش مشرق، سیدحسین هاشمی در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در استانداری تهران برگزار شد، ضمن تبریک این روز اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که هویت شهرستان‌های استان تهران را به فراموشی نسپاریم.

هاشمی افزود: استان تهران تنها استانی است که با 13 میلیون جمعیت شبکه استانی ندارد و شبکه 5 تهران که یک شبکه برند برای این استان بود، به یک شبکه ملی تبدیل شده است.

استاندار تهران افزود: باید استان تهران دارای یک شبکه استانی باشد و اگر مسئولان صدا و سیما شبکه 5 را به تهران برگردانند، بزرگترین هدیه به مردم را داده‌اند.

استاندار تهران افزود: رئیس‌جمهور دو سفر به استان تهران داشته است که تنها بخشی از این سفرها منتشر شده و به دلیل نبود شبکه استانی، این سفر به طور کامل پوشش داده نشده است.

وی به فاضلاب و تصفیه‌خانه استان تهران اشاره کرد و گفت: با تکمیل فاضلاب شهری، یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب آب ذخیره‌سازی می‌شود که می‌توانیم در بخش‌های کشاورزی و صنعت استفاده کنیم، چرا که ما همچنان مشکل آب را داریم.

استاندار تهران به ساماندهی صنف‌های تولیدی اشاره کرد و گفت: ساماندهی اصناف با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است و 10 هزار هکتار به شهرهای صنعتی اختصاص یافته تا حدود 7 هزار واحد صنعتی به این مکان منتقل شود.

هاشمی به ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه اشاره کرد و گفت: استان تهران در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز پیشتاز است و تعداد بسیاری از احکام قضایی در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز اجرایی شده است.

هاشمی با تأکید بر اینکه استان تهران همچنان با مشکل کمبود آب مواجه است، گفت: آبفای تهران براساس مصوبه سال گذشته موظف است با پرمصرفان آب پس از شناسایی برخورد کند.

وی درباره احداث آرامستان در شهر تهران اظهار داشت: بعضی از وظایف براساس قانون در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است، به عنوان مثال، مدیریت بحران، ترافیک شهر، ایجاد آرامستان دراختیار شهرداری تهران است که دولت هم‌اکنون به دنبال آن است که این وظایف را بین شهرداری و فرمانداری تقسیم کند.

استاندار تهران درباره انتقال پایتخت اظهار داشت: در این خصوص جلسات بسیاری با حضور کارشناسان و معاون اول ریاست جمهوری برگزار شد و به نظر بنده جمع‌بندی این جلسات با انتقال پایتخت مخالف و با ساماندهی آن موافق بودند.

وی ادامه داد: اقدام به انتقال پایتخت 80 تا 100 میلیارد دلار هزینه دربرخواهد داشت که دولت توان پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارد.

وی درباره توسعه آبیاری تحت فشار گفت: در استان تهران 211 هزار هکتار زمین اراضی کشاورزی وجود دارد که 32 هزار هکتار آن در سال گذشته آبیاری تحت فشار بوده که در دولت تدبیر و امید هم‌اکنون به 45 هزار هکتار رسیده است و تا پایان این دولت به 66 هزار هکتار خواهد رسید.

وی ادامه داد: با آبیاری تحت فشار، مصرف آب نصف می‌شود و تولید محصول نیز سه برابر خواهد شد.

استاندار تهران درباره افزایش کمپ‌های نگهداری معتادان اظهار داشت:‌ در حال حاضر می‌توانیم 6 هزار نفر از معتادان را در کمپ‌ها نگهداری کنیم و شهرداری تهران نیز 4 مرکز نگهداری معتادان را در غرب تهران خواهد ساخت که این مکان‌ها دراختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار می‌گیرد.

هاشمی افزود: به دنبال آن هستیم که بتوانیم 10 هزار نفر را در کمپ‌های ترک اعتیاد نگهداری کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس