کد خبر 549215
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۲

حصر موسوي، رهنورد و كروبي همچون ممنوع التصويري محمد خاتمي هم پشتوانه قانوني دارد و هم منطق سياسي و امنيتي. اصل مسئله هم بازمي‌گردد به تلاش آنها براي انتقال آشوب‌هاي منطقه به ايران در زمستان ٨٩.

چرا روحاني مايل به رفع حصر نيست؟به گزارش مشرق، رفع حصر سران فتنه 88 و ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات که در واپسین هفته‌ها و روزهای سال 94 بویژه در جریان انتخابات هفتم اسفند به سرخط برخی رسانه‌ها بازگشت، تازه‌ترین موضوعی است که مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرام خود به آن پرداخته و نوشته است:

حصر موسوي، رهنورد و كروبي همچون ممنوع التصويري محمد خاتمي هم پشتوانه قانوني دارد و هم منطق سياسي و امنيتي. اصل مسئله هم بازمي‌گردد به تلاش آنها براي انتقال آشوب‌هاي منطقه به ايران در زمستان ٨٩.

در آن جلسات از شوراي عالي امنيت ملي هم كه اين تصميمات گرفته شده آقاي روحاني عضو بوده و شاهدي از مخالفت او با آن در دست نداريم.

من تصور مي‌كنم آقاي روحاني به رغم آنچه برخي مقام‌هاي دولتش ادعا مي‌كنند علاقه‌اي به رفع حصر ندارد. اين امر چند دليل مهم دارد:

١- روحاني مي‌داند با رفع حصر اقدامات ضد امنيتي اين افراد بلافاصله آغاز خواهد شد و اين اوست كه بايد با تبعات آن مواجه شود.

٢- روحاني مي‌خواهد مطالبه رفع حصر را سقف مطالبه اصلاح طلبان از خود نگه دارد و به اين روش آنها را كنترل كند.

٣- روحاني مي‌داند كه  با رفع حصر بدل شدن به يگانه گزينه اصلاح طلبان در انتخابات ٩٦ براي او ديگر به سادگي گذشته نخواهد بود.

٤- روحاني مي‌داند كه براي رفع حصر بايد هزينه سياسي سنگيني بپردازد و تازه اگر اين كار را هم بكند باز معلوم نيست رفع حصر اتفاق بيفتد. سوال روحاني اين است كه در ازاي اين هزينه گزاف اصلاح طلبان چه چيزي براي ارائه به او دارند؟

٥- روحاني مايل است به جاي رفع حصر در حوزه‌هايي كه آنها را مزيت نسبي خود مي‌داند، از جمله در حوزه امريكا، ريسك كند.

٦- روحاني باور ندارد كه حصر اكنون مسئله جامعه است و تلاش براي رفع آن مي‌تواند سرمايه اجتماعي خلق كند.

٧- روحاني مي‌داند كه تلاش براي رفع حصر نوعي اعلام تعلق خاطر به وقايع سال ٨٨ است و او مايل به پرداخت چنين هزينه‌اي نيست.

٨- مجري حصر دستگاه امنيتي دولت است و روحاني مي‌داند بدنه كارشناسي اين دستگاه به شدت در مقابل تلاش براي تزريق ناامني به جامعه خواهد ايستاد.

به اين دلايل من گمان مي‌كنم رفع حصر از ابتدا بخشي از پروژه سياسي آقاي روحاني نبوده و از اين به بعد هم نخواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 38
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 1
    بسیار منطقی بود . احسنت
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 2
    ماهم راضی به رفع حصر نیستیم. طبق قانون اعدام
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 0
    خخخخخ
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 0
    یادمان باشد ممنوع التصویری در زمان گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی بیشتر شبیه به جوک می ماند همین خاتمی مگه ممنوع التصویر نبود؟ولی با یک کلیپ چند دقیقه ای از طریق تلگرام بیشترین تاثیر را در انتخابات داشت.در مورد حصر هم باید قبول کنیم هر کدام از این 3 نفر در این شرایط فوت کنند تا ابد پیراهن عثمانی برای نظام خواهند بود این موضوع ربطی به حزب بازی و تحقق وعده های انتخاباتی ندارد
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 2
    مشرق همین یه کارشناس رو داری؟
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 2
    مشرق همین یه کارشناس رو داری؟
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 2
    مشرق همین یه کارشناس رو داری؟
  • ali ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 0
    رفع حصر موسوی و کروبی و رهنورد خیلی خطرناکه. فرض اگر عوامل موساد بعد از رفع حصر یکی از اینارو ترور کنه و بندازش گردن دولت و یا سپاه چه اتفاقی خواهد افتاد؟اشوب و بلوا درست میشه مطمینا روحانی هم حساب یک عده از مردم ساده و زود باور رو میکنه که همچنین تصمیمی نمیگیره .مگه اینکه رفع حصر بشن و تبعیدشون کنند که اونم خطرناکه
  • محمد ص ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 0
    با سلام انصافا دلایل ذکر شده توسط آقای محمدی منطقی ومستدل است. فقط باید اضافه کرد که آقای روحانی این رویه را همچنان ادامه خواهند داد.
  • مجید ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 0
    مجبور نیستی بیای تو مشرق شما برو تو سایتهایی که اون چیزی که دوست داری مینویسن
  • ناشناس ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 0
    حالا رفع حصر بشه یا نشه . هزینه ای که آقایون با این حرکت ناجوانمردانه شون به کشور عزیزمون تحمیل کردن رو کی باید جبران کنه ؟؟؟
  • قاسم ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 0
    والا بلا مردم بدبخت دنبال یه لقمه نون می گرذند شکم زن و بچشون سیر کنند.هیچ مطالبه ای هم برای رفع حصر ندارند.رفع حصر خواست آنهایی است که بقای خودشان را در این حرفها می بینند.
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 0
    در زمان گوشی های هوشمند و غیرو فرقی نمی کند دیگر ؟ خب شما چرا ناراحتی ؟ منظورتان که براورده شد ه . این اصراربرای چیست ؟ حساب دودوتا چهارتاست . اگرحرف شما درست است که خوب توضیح دادم و اگر حرف شما ناقص و با غلط است ، حرف ناقص و یا غلط پذیرفتنی نیست . خود من یکی از کسانی هستم که چند کیلو گوجه فرنگی و تخم مرغ گندیده برای این دوتا خائن خوش اقبال که بجای اعدام شدن زندانی هستند کنار گذاشته ام .
  • ارش ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 0
    خخخخخخخخخخخخ
  • ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 0
    مشرق همین یه کارشناس رو داری؟ چرا میخواهد به شعور مردم توهین کند وقتی روحانی با حمایت اصلاح طلبان وارد انتخابات شد و یکی از شعارهای اصلی اش رفع حصر است این نوع تحلیل یعنی توهین به شعور مردم.
  • هما ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
    0 0
    نظام جمهوری اسلامی در مقابل ان همه خیانت و اشوب و اتش زدن مال مردم و بیت المال فقط به حصر انان بسنده کرده. و در مقابل حامیان انان هم صبر پیشه کرده . والله دلمان از دست این ها خونه . وقتی مغازه ات که تنها منبع در امدتان 3 ماه بسته بماند تا توسط عوامل فتنه به اتش کشیده نشود . ان وقت می فهمی فتنه چه ضرری به مردم داشته
  • ناشناس ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
    0 0
    سران فتنه باید محاکمه و به اشد مجازات محکوم شوند انشاءالله .
  • ناشناس ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
    0 0
    رفع حصر در اختیار قوه قضاییه میباشد و در اختیار قوه مجریه نمی باشد .
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    اگر اقای روحانی با ممنوع التصویر شدن اقای خاتمی موافق بود توی یزد وتوی مصاحبه مطبوعاتی همچون حرف هایی نمی زد چرا باید شما خودتون رو گول بزنید که روحانی با حصر موافق است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس