خاخام‌های یهودی درصدد هستند سخنرانی نامزد جمهوریخواه آمریکا در اجلاس آیپک را تحریم کنند.

به گزارش مشرق به نقل از نیویورک تایمز، دونالد ترامپ – نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا – سخنران اجلاس کمیته روابط عمومی آمریکا و اسراییل (آیپک) در روز دوشنبه خواهد بود. با این وجود، ترامپ در سخنرانی خود به صندلی‌های خالی این اجلاس خیره خواهد ماند.

بر همین اساس، برخی از خاخام‌ها و یهودیانی که در این اجلاس شرکت می‌کنند، قصد دارند در زمان سخنرانی ترامپ به دلیل آنچه ارزش‌های یهودی می‌خوانند در مخالفت با وی سالن را ترک کنند. این خاخام‌ها همچنین در زمان سخنرانی کاندیدای جمهوریخواه آمریکا بیرون از سالن اجلاس اقدام به برگزاری مراسم نیایش خواهند کرد.

جس ام اولیتزکی، خاخام اورنج جنوبی در این باره معتقد است: این پاسخی روشن به ترامپ بخاطر ایجاد اسلام هراسی در کمپین انتخاباتی خود است. ترامپ مدعی است "مسلمانان از ما (مردم آمریکا) متنفرند" که این جمله مسلمانان آمریکا را شامل می‌شود. این خاخام تاکید کرد: این جملات با عقاید ما در یهودیت منطبق نیست. ما از تاریخ یاد گرفته‌ایم زمانی که رهبری این سخنان افراطی را بیان می‌کند نباید در برابر آن بی‌تفاوت باشیم.

این خاخام یهودی افزود: در همین رابطه، بیش از یک هزار نفر در صفحه فیس بوکی به نام " اتحاد علیه نفرت" جمع شده‌‌‌ایم و از این طریق مخالفت‌های خود را در شبکه‌ اجتماعی سازمان‌دهی می‌کنیم.

مخالفت با سخنرانی ترامپ درحالی مطرح می‌شود که پیش‌تر، وی واکنش‌های سیاسی شدیدی نسبت به یهودیان آمریکا داشت. ترامپ در سخنرانی‌های انتخاباتی خود ادعا کرد در صورت انتخاب به عنوان رییس جمهور با دیدگاه بی‌طرفانه به مذاکرات صلح میان اسراییل و فلسطینیان نگاه خواهد کرد. همچنین وی در سخنرانی خود در ائتلاف یهودیان جمهوریخواه به تمسخر گفت: من به راحتی می‌توانم با صهیونیست‌ها رابطه برقرار کنم زیرا آنها مذاکره کنندگانی کله شق هستند!
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سوسان ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    بی شک کشور یهودا دشمن اسرائیل است اما این سخنرانی پر شورترین سخنارنی یک نامزد انتخاباتی خواهد بود او واقعا همان چیزی است که میخواهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس