کد خبر 549081
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

در 16 ژوئن سال میلادی جاری، دونالد ترامپ – یک غول املاک و مستغلات، تاجر و مجری تلویزیونی آمریکایی، نامزدی خود برای ریاست جمهوری آمریکا برای سال 2016 اعلام کرد. او با شعار "بازگشت رویای آمریکایی" و وعده اصلاحات، خود را بزرگ ترین رئیس جمهور روی زمین لقب داد!

به گزارش مشرق،دونالد جان ترامپ، متولد 14 ژوئن 1946، فرزند "فرِد ترامپ"، از برج سازان نیویورک است. او در انتخاب حرفه ساخت املاک شدیداً تحت تأثیر پدرش قرار گرفت.

در سال 1971 میلادی، دونالد ترامپ به واسطه پدرش در پروژه های سودآور و عظیم ساختمانی در ایالت منهتن آمریکا وارد شد و 8 سال بعد به عنوان سرشناس ترین فردی که این صنعت را در نیویورک توسعه داده است شناخته شد و شرکت "ترامپ" را تاسیس کرد.

نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا تقریباً از سال 1988 میلادی تاکنون یک نامزد بالقوه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است. در سال 2004 میلادی، ترامپ تصمیم به راه اندازی سری برنامه های تلویزیونی در شبکه آمریکایی "ان بی سی" گرفت.

بی پروایی در کلمات این نامزد جمهوری خواه آمریکایی، به سخره گرفتن افراد و رفتارهای خارج از عرف وی، سوژه جدید این روزهای مطبوعات جهان شده است.

روزنامه نیویورک تایمز اخیراً نوشت: زمانی که کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ آغاز به کار کرد، نامزدی او تجربه ای است که بارها و بارها در اتخابات سال 2012 میلادی تکرار شده بود. ائتلاف او نامنسجم بود و هیچ پشتیبانی از سوی هم حزبی های جمهوری خواه خود دریافت نکرد تا او را تنها در چهره یک بازیچه رسانه ای به جهانیان بشناساند. پیروزی دور از انتظار ترامپ تنها متکی به شهرت تلویزیونی و سرمایه چند میلیارد دلاری اش است.

"ریک ویلسون"، مشاور سیاسی حزب جمهوری خواه آمریکا، که در چند ماه گذشته جنگ علنی را علیه کمپین تبلیغلتی رونالد ترامپ راه اندازی کرده است، در گفتگو با شبکه خبری "سی ان ان" ادعا کرد که ترامپ یک فاشیست پیر است که همانند سرطان حزب جمهوری خواه را زمین گیر خواهد کرد و گفت: او یک خطر بالقوه است، نه تنها برای حزب جمهوری خواه، بلکه برای جنبش محافظه کار.

ترامپ در گفتگو با شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" عنوان کرد که حامی جنبش سیاه پوستان نیست و در اظهاراتی نژادپرستانه گفت: "فکر می کنم که آن ها دنبال دردسر می گردند. جنبش سیاه پوستان علیه بدرفتاری "سیستماتیک" پلیس آمریکا با آمریکایی های آفریقایی تبار است. من مصاحبه عده ای از اعضای این جنبش را دیدم و نتیجه گرفتم که آن ها به هیچ دردی نمی خورند".

ترامپ پیش از این فرماندار سابق اوماری، مریلیند را به دلیل حمایت از جنبش سیاه پوستان یک کودک احساساتی ضعیف و منزجر کننده خطاب کرده بود. چندی بعد، ترامپ گفته بود که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال بعد آمریکا از رفتارهای عجیب و غریب خود دست خواهد کشید اما اخیراً با تمسخر کردن ساکنان مکزیکی آمریکا، جنگ رسانه ای علیه شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" و اخراج یک خبرنگار مکزیکی آمریکایی تبار از نشست خبری خود جنجال های جدیدی به راه انداخته است. او در یکی از اظهار نظرهای خود گفته بود که اگر با دخترش پیوند خانوادگی نداشت، او را به نامزدی خود در می آورد.

در شماره اخیر مجله "رولینگ استونز"، دونالد ترامپ درباره قیافه کارلی فیورینا، تنها زن نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه، گفت: "به صورتش نگاه کنید! کسی به او رای می دهد؟ تصور کنید این قیافه رییس جمهور بعدی آمریکا باشد. او یک زن است! قرار بود من مراقب حرف زدنم باشم اما بی خیال. جدی باشید".

بر اساس آمار، وی تاکنون در مبارزات تبلیغاتی خود برای نامزدی ریاست جمهوری آمریکا بالغ بر سه برابر هزینه های هیلاری کلینتون است. دونالد ترامپ صاحب دو جت و سه هلیکوپتر خصوصی است. جت های خصوصی او که پرده های حریر و کمربند های ایمنی از جنس طلا دارد، هر ساعت پنج هزار دلار سوخت می سوزاند. در ماه اوت (شهریور و مهر) سال 2015 میلادی او بیش از 71 بار به مکان های مختلف سفر کرد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 1
    یه بی سر وپای دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس