کد خبر 547626
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰

ترکیه می خواست نظام سیاسی را در سوریه و عراق تعیین کند اما اکنون خود دچار بحران سیاسی شده است. ترکیه به دنبال گسترش نفوذ خود هزاران کیلومتر فراتر از مرزهایش بود اما حالا باید چهارچشمی چند صد متری کاخ رییس جمهورش را مراقبت کند. همه اینها نشان دهنده آن است که پایان «پدیده اردوغان» فرارسیده است.

آیا پایان «پدیده اردوغان» فرارسیده است ؟به گزارش مشرق، مهدی محمدی در کانال شخصی اش و در تحلیل انفجارها و ناامنی های اخیر ترکیه نوشت: انفجار مهیب در ترکیه نشان می دهد مداخله بی محابا و هیجان زده در منطقه، بویژه سوریه، ضریب امنیتی ترکیه را سخت کاهش داده است.
اردوغان اکنون دیگر نمی تواند فقط حرف بزند و ژست بگیرد، بلکه باید راهی برای عمل کردن بیابد. آنکارا مثل همیشه اول از همه انگشت اتهام را به سمت کردها خواهد گرفت، ولی واقعیت این است که اهریمنانی مانند داعش، النصره و احرارالشام که زیر سایه آقای اردوغان جان گرفته و فربه شده اند، آدم کشانی حرفه ای هستند که برایشان فرقی نمی کند در حلب و دمشق جنایت کنند، در سامرا سرببرند یا در استانبول و آنکارا خلایق را منفجر کنند.
جرم کردها فقط این است که با کسانی می جنگند که اردوغان و اهل عیالش تا همین چند وقت پیش با سران آنها عکس یادگاری می گرفتند. ترکیه می خواست، مرزهای سوریه را ناامن کند، اما شهرهای خودش ناامن شده است. ترکیه بیابان ها را در سوریه گلوله باران می کند اما مجبور است ماشین های پر از مواد منفجره را در میانه پایتختش میزبانی کند.
 ترکیه می خواست نظام سیاسی را در سوریه و عراق تعیین کند اما اکنون خود دچار بحران سیاسی شده است. ترکیه به دنبال گسترش نفوذ خود هزاران کیلومتر فراتر از مرزهایش بود اما حالا باید چهارچشمی چند صد متری کاخ رییس جمهورش را مراقبت کند. همه اینها نشان دهنده آن است که پایان «پدیده اردوغان» فرارسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    اردوغان = نوکر اسرائیل...
  • محمد ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    پهلوان پنبه ای که درگوشش خواندن که توگردولشکرشکنی
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    دلخوش نباشید شکست ترکیه را به چشم ببینید . 2050 ترکیه ابرقدرت دوم جهان است . البته من نمی گم پیش بینی آقای جرج فریدمن هست . 2025 جز ده اقتصاد برتر خواهد بود اینهم پیش بینی صندوق بین الملی پول هست . فکر کردین چند تا تروریست می تونن یک ملت بزرگ را شکست دهند ؟؟؟
  • ژرژ ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    قطعا و بزودي آمريكا اين تكه لاستيك مصرف شده را دور مي اندازد و فتح اله گولن را سر كار مي گذارد
  • ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    وقت مطالعه عینک استفاده کنید .. نوشته شده پایان اردوغان و نه پایان ترکیه
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    اشتباه نکنید کافیه ملت ترک را خوب بشناسید به تاریخ ترک نظر بیندازید ببینید ایا حکومتی دست نشانده ای بوده؟ صد البته که نه
  • ایرانی ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    متأسفانه بعضی دوستان ترک زبان آنقدر شبکه های ترکی نگاه میکنند که اگه از ترکیه بد بگین به اونا برمیخوره! یادمون نره که ما اول انسان و مسلمان وبعد ایرانی هستیم حالا یکی ترک یکی فارس ویکی کرد و لر ترکیه یک کشور جنایتکاره که نوامیس سوری ها و عراقی ها و اعضای بدن کشته هارو توی جهان میفروشه واگه با این پولها سال 2050 قدرت دوم که نه اول جهان بشه وشما خوشحال بشی باید به انسانیت خودت شک کنی!
  • تبریزلی ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    ما اذری هستیم اقا ونه تاتار وترک مغول وچچن با ان تاریخ سفاکانه شان که هیچ دستاوردی هم برای بشریت نداشته اند...اذری هستیم از اقوام سر افراز ایرانی...اردوغانیسم در یک جمله یعنی افتخارات وحشیانه پانترکیسم و عثمانی گری که پشت وهابیت که به جنایات عثمانی ها علیه ارمنیها وعلوی ها وشیعیان وکلا سایر اقوام متمدن همسایه وجهه شرعی میداد و لاغیر...(عین حربه نژاد پرستانه تکفیریهای وهابی)..مشرق کامنت اون کشته مرده ترکیه را چاپ کردی باید ابن را هم چاپ کنی ..وگرنه دیگه سایتت نمیام...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس