کد خبر 547255
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۱

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: نفت کش‌های داعش در خیابان‌های ترکیه منفجر می‌شوند.

به گزارش مشرق، سید محمد ضیایی پیرامون انفجار اخیر در پایتخت ترکیه اظهار داشت: رفتار دولتمردان ترکیه در طول سالهای گذشته به ویژه در حمایت از گروهک های تروریستی اولین نشانه های بروز چنین مشکلاتی را بروز می داد. 
 
وی ادامه داد: تکانه های رفتار اشتباه سیاستمدران ترکیه ای، امروز در قالب افزایش چشم گیر نا امنی بروز کرده همچنین مدتها در پنهان، و آشکار گروهک های تروریستی به ویژه داعش و النصره تحت حمایت استراتزیک و مالی طرفهای ترک قرار داشتند.

ضیایی با اشاره به حمایت ترکیه از گروه های تروریستی در زمینه تبادلات نفتی گفت:  تروریسم کمانه کرده تکفیری امروز با پول نفت خریداری شده توسط ترک ها مواد منفجره می خرند و انها را از طریق راهای زمینی که دولت ترکیه به سرکردگان تروریست ها تعلیم داده به شهرهای این کشور منتقل می کنند و جان مردم را مورد تهدید جدی قرار می دهند.
 
ضیایی تصریح کرد: رفت و آمد تروریست ها از مرز ترکیه باعث شده امنیت این کشور تحت تاثیر شدید قرار گیرد و هم زیستی پر چالش عناصر تکفیری در مناطق ترکیه ای نتایج بسیار گسترده تری از تحولات چند ماه پیش به دنبال داشته به همین جهت آتشی که در سوریه و عراق سالهای پیش روشن شد و همین تفکر با همراهی جریان مرتجع منطقه ای به ان دامن زد دودش زمین آسمان ترکیه را فرا گرفته و در اولین قدم گردشگران را از این کشور فراری داده و منظره ای از انفجار نفت‌کش‌های داعش در خیابان‌های ترکیه را به نمایش گذاشته است.

این کارشناس سیاست خارجی خاطرنشان کرد: تنش میان روسیه و ترکیه از سویی ایستادن ترکیه پشت دیوارهای ائتلاف اروپایی امریکایی از طرف دیگر و اسطکاک های منطقه ای در چارچوب رقابت های همسایگان مناطق تحت کنتریل گروهک های تروریستی، ترکیه را در یک بلاتکلیفی سیاسی قرار داده که نتیجه آن گسترده شدن ابعاد بحران در مرز های این کشور به عنوان چالشی جدی در عرصه سیاست خارجی ترکیه است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    چاه نکن بهر کسی...
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    اردوغان باید رسوا بشه!
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    کسی که باد میکاره.... توفان باید درو کنه اردوغان شریک خونهای ریخته شده در سوریه و عراقه!
  • ناشناس ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    این سناریو اردوغان است. انفجارات توسط سرویس امنیتی ترکیه استارت می خورد. حتما می خواهید بگویید کار رژیم صهیونیستی است (جلق الخالق).
  • بی نام ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    جناب ضیایی مرگ فقط برای همسایه نیست بترس از روزی که کشور خودمون هم خدا نکرده چنین بشه و دیگران شماتتمون کنند
  • حقگو ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    نوبتی هم باشد نوبت آل سعود و آل اردوغان است چونکه آنها برای مردم مظلوم سوریه چاه کندند و باید در چاه گرفتار شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس