کد خبر 546862
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸

«سرگئی چمزوف» رییس شرکت دولتی فناوری های روسیه از پرداخت مبلغی به عنوان پیش پرداخت اجرای قرارداد فروش اس-400 روسیه به چین خبر داد.

به گزارش مشرق، چمزوف روز جمعه به ایتارتاس گفت: چین مبلغ پیش بینی شده به عنوان پیش پرداخت در قرارداد اس-400 که سال گذشته میان دو کشور به امضا رسیده است را به روسیه پرداخت کرد.

وی افزود: باید مراحلی رسمی را در قرارداد اس-400 طی کنیم هر چند که مبلغ پیش پرداخت را دریافت کرده ایم. تا پایان امسال این مراحل به پایان می رسد.

چمزوف خاطرنشان کرد: تحویل سامانه های پدافند هوایی اس-400 به چین از سه ماهه نخست سال 2017 آغاز می شود.

چین نخستین کشوری است که مجموعه های پدافند موشکی پیشرفته اس-400 یا تریومف از روسیه دریافت می کند.

بر اساس قرارداد تسلیحاتی روسیه و چین، مسکو شش مجموعه تسلیحات اس 400 به ارزش سه میلیارد دلار به پکن تحویل می دهد.

مجموعه های پدافند موشکی اس 400 یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس.ای-21) پیشرفته ترین تسلیحات پدافند موشکی روسی است که قادر به هدف قرار دادن هواپیماها تا برد 400 کیلومتر و موشک های تاکتیکی تا شعاع 60 کیلومتری است.

مسکو تا کنون این تسلیحات پیشرفته را به هیچ کشوری نفروخته است و صنایع نظامی روسیه مجموعه های اس 400 را برای نیازهای ارتش خود می سازند و اخیرا اعلام کرده که موشک هایی برای سامانه اس 400 ساخته که دو برابر موشک های قبلی آن برد دارد. این سامانه های های موشکی دارای رادار قوی است که قادر به شناسایی هر نوع شی پرنده تا شعاع 600 کیلومتری می باشد.

«آناتولی ایسایکین» رئیس شرکت دولتی تسلیحاتی «روس آبارون اکسپورت» بتازگی از فروش تسلیحات پدافند موشکی روسی اس 400 به چین خبر داده و گفت: چین نخستین کشوری است که تسلیحات اس 400 از روسیه خریداری می کند و این امر نشانگر سطح راهبردی روابط روسیه و چین است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها تقاضای خرید تسلیحات اس 400 را به روسیه داده اند، افزود: اما صنایع دفاعی روسیه و شرکت 'آلماز آنتی' (شرکت سازنده مجموعه های پدافند موشکی از جمله اس 400) در وهله اول باید نیازهای تسلیحاتی وزارت دفاع روسیه را برآورده کنند.

ایسایکین گفت: حتی اگر شرکت تسلیحاتی 'آلماز آنتی' توانمندی های تولیدی خود را افزایش دهد، نمی تواند بطور همزمان تسلیحات اس-400 به چند کشور تحویل دهد.

وی افزود: بر این باورم که اگر به نفع چین کار می کنیم، در واقع منافع روسیه را تامین می کنیم.
چین از خریداران عمده تسلیحات روسی است و در دو دهه اخیر، میلیاردها دلار انواع تسلیحات از روسیه خریداری کرده است اما به گزارش رسانه ها چین عادت دارد تسلیحات گران قیمت را مهندسی معکوس کرده و پس از کپی سازی با قیمت پایینتر وارد بازار تسلیحاتی جهان کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • musa ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    واقعا ازین خبر خرسند شدم به به .............. بر این باور هم باش به نفع چین عمل کنی در اصل به نفع ایران عمل کردیا .............. چین ناقلا الان اس 300 میسازه اونم بهترین مدلش و حتی سوخوی 30 رو تحت لیسانس مونتاژ کرده ، چه بهتر به فناوری نظامی چین شک نکنید ، چین الان سومین ابرقدرت در جهانه ........
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    این یک مثال خوب هست که ببینیم معمولا کشورها چجوری بهم اسلحه می فروشند
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    همون طورکه اس300روبه ایران دادن اس ‏400روهم به چین میدن کافیه نتانیابو بره روسیه اگه چین تو ‏ خواب اس400ببینه
  • آرش ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    تازه میخان تا آخر سال میلادی نسخه قدیمی اس 300 بدن ! وااااای برما !
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    چین الاغ نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس