مدافع ارمنی استقلال هم از نظر فنی بازیکن قابلی است و هم از نظر اخلاقی جزو بهترین‌ها. مگویان آرزو می‌کند سال جدید برای ایرانی‌ها خوش‌یمن باشد.

گروه ورزشی مشرق - كسي فكرش را نمي‌كرد كه به اين سرعت تبديل به يكي از محبوب‌ترين بازيكنان استقلال شود. مدافع ارمني آبي‌ها ابتداي ليگ چهاردهم به اردوي مدعي قهرماني اضافه شد اما نتوانست به آرزوهايش دست پيدا كند. با اين حال دست از تلاش برنداشت تا در ليگ پانزدهم با استقلال در جام حذفي به فينال برسد و در ليگ مدعي جدي قهرماني باشد.

هراير مگويان در گفتگو با مشرق، پای سال تحویل ایرانی ها از تجربه حضورش در ايران حرف مي‌زند و از روزهاي خوبي كه مي‌رسند. مدافع كم‌حرف و بي‌حاشيه استقلالي‌ها از كريس رونالدو هم سخن مي‌گويد و اينكه اين مهاجم پرتغالي فكر مي‌‌كند آسمان باز شده تا تنها او به زمين بيفتد. در ادامه گفتگوی مشرق با مگویان را بخوانید:

184 دقيقه داربي و حسرت نبردن

* حسرت هراير مگويان در فوتبال ايران چه بوده است؟
حسرت كه نه، هدفم قهرماني با استقلال بود كه بايد با يك فصل وقفه به‌ آن برسم.

*خيلي زود در تركيب استقلال جا افتادي.
من از هفته اول ليگ قبل وارد تركيب شدم چون زندگي حرفه‌اي را بلدم. آمدم اينجا پول بگيرم و در قبال آن براي تيمم تلاش كنم تا پيروز از ميدان بيرون بيايد. خوشحالم که در صدر جدول هستیم این عیدی ما به هواداران است. هر چند که مصدومیت ها همواره آزارمان داد و نتوانستیم همیشه از تمام توان تیم بهره ببریم.

* شاید منظورت روزبه چشمی است و دوری 7-8 ماهه او از فوتبال؟
این بدترین اتفاق ممکن بود. روزبه بازیکن خوب و تاثیرگذاری است اما من بیشتر برای خودش ناراحتم. حالا باید این شرایط را تحمل کند و با اراده قوی خودش را برای برگشتن آماده کند. به هر حال این اتفاق تلخ بود.هر چند که در فوتبال از این مصدومیت ها همیشه وجود داشته است.

* با استقلال به فينال جام حذفي فصل جاري رسيدي اما نتوانستي در هيچ‌كدام از داربي‌هاي پايتخت طعم پيروزي را بچشي.
از اين بابت هم ناراحتم. البته در داربي اول ليگ قبل فقط چهار دقيقه حضور داشتم اما در داربي نيم‌فصل دوم و البته فصل جاري 180دقيقه بازي كردم. در دقيقه 95 بازي آخر خود بنگسون متوجه نشد چطور گل زده. اما من هنوز هم مي‌گويم قبل از اينكه توپ با او برخورد كند، پايش را روي پاي مهدي رحمتي گذاشته بود. همين هم باعث شد عكس‌العمل گلر ما نتيجه لازم را نداشته باشد.

* در سال جديد داربي چهارم خود را هم تجربه مي‌كني. برخي مي‌گويند با توجه به شرايط پرسپوليس و نمايشي كه دارد از حالا بايد قرمزها را برنده داربي برگشت فصل دانست.
نظر من با آن بعضي‌ها كه گفتيد متفاوت است. در اين يك سال و شش،هفت ماه متوجه شده‌ام كه شرايط بازي بزرگ استقلال و پرسپوليس ارتباطي به بازي قبلي آنها ندارد. ما جواناني داشتيم كه در بازي آخر كمتر توانستند خودشان را نشان دهند. در واقع نياز به كسب تجربه بيشتر داشتند. آنها امروز نسبت به گذشته و البته بازي رفت به مراتب از نظر روحي آماده‌تر هستند. استقلال جوان شده در بازي دوم مطمئنا اشتباهات قبلي را تكرار نخواهد كرد و من بعد از 184 دقيقه بد بالاخره در داربي پيروز مي‌شوم(با خنده).

* تو از داربي‌هاي ايران شناخت داشتي؟
از طريق ادموند اختر مدير برنامه‌هايم در ايران بله. حتي فيلم گل‌هايي كه 10سال قبل پرسپوليس زده بود يا پنالتي‌اي كه گرفت را ديدم. اما حضور خود بازيكن در اين ميدان چيز ديگري است. من بازي بزرگ زيادي انجام داده‌ام. برابر ايتاليا، پرتغال و فرانسه. اما داربي تهران شرايط خاص خودش را دارد و تجربه آن جالب است.

 

اينجا خلاف كردن حق طبيعي بعضي‌ها شده

* از رانندگي در شهر شلوغ تهران بگو. چرا خودت رانندگي نمي‌كني؟
(باخنده) من اعصابش را ندارم. يعني رانندگي در تهران را درك نمي‌كنم. در تمام دنيا مشكلات رانندگي با سرعت زياد به وجود مي‌آيد اما اينجا اصلا بحث چيز ديگري است.

* بحث چيست؟
اينجا اصلا خطوط سفيد معني ندارند. در ايروان حتي براي دور زدن سر چهارراه‌ها هم بايد خطوط سفيد را مدنظر قرار دهي. اينجا اصولا در رانندگي و البته در ترافيك هر اتفاقي ممكن است براي ماشين‌ها بيفتد(مي‌خندد). برخي خيلي راحت جلوي ديگري مي‌پيچند و انگار اين تبديل به حق طبيعي آنها شده است.
 
* خانواده‌ات از زندگي در تهران راضي هستند؟
بله چراكه نه. اوايل كه تنها بودم مشكلاتي وجود داشت. اما حالا همسر و پسرم هوانس كنارم هستند و البته گاهي اوقات راهي ارمنستان مي‌شوند. برخورد مردم ايران گرم و صميمانه است و از اين بابت خوشحالم. هنوز خيلي فارسي ياد نگرفته‌ام اما باز هم چندان احساس غربت نمي‌كنم.

گاهي اوقات پائولو مالديني هم باشي، نمي‌شود

* استقلال در اولين فصل حضورت نتايج خوبي نگرفت و در نهايت پنجم شد.
باور كنيد بدشانس بوديم. كمتر پيش آمد تمام بازيكنان را داشته باشيم. يا تعدادي مصدوم بودند، مثل خود من بعد از بازي با فولاد كه سه بازي نبودم يا ملي‌پوش بودند و راهي اردو مي‌شدند. به اين داستان‌ها مشكلات مالي را هم اضافه كنيد كه همه را درگير كرده بود.

* و امسال؟
خوشبختانه شرايط بهتر شده. اوضاع باشگاه قابل مقايسه با قبل نيست. بازيكنان جوان هم به تركيب اضافه شدند. خوشبختانه شرايط به‌گونه‌اي است كه مي‌توانيم براي مصدومان موردي هم جايگزين داشته باشيم.

* فصل قبل از عملكرد خودت راضي بودي؟
كادر فني راضي بود. هواداران هم نشان مي‌دادند كه راضي هستند. متاسفانه مشكلات ما زياد بود. وقتي تيم نتيجه نمي‌گيرد، اگر در خط دفاع پائولو مالديني هم باشي، فايده ندارد. چون اصولا مشكلات ديگر نمي‌گذارند به چشم بيايي. مي‌خواهم بگويم من فصل قبل مثل حالا آماده بودم اما بدشانس بوديم.

مگويان: گاهي اوقات مالديني هم باشي فايده ندارد
رونالدو فكر مي‌كند كه از آسمان به زمين افتاده

* در سالي كه گذشت يك گل حساس ملي زدي، آن‌هم به پرتغال.
متاسفانه نتيجه بازي از 3 بر يك به 3 بر 2 تغيير پيدا كرد اما نتوانستيم بازي را به تساوي بكشانيم. مهم اين بود كه ارمنستان در تقابل با تيمي مثل پرتغال توانايي‌هايش را نشان بدهد كه داد.

* داستان دلخوري‌ات از كريس رونالدو چه بود؟
مساله خاصي نبود. انسان‌ها مثل هم نيستند. اين پرتغالي هم اگرچه از نظر فني ايده‌آل است اما از نظر رفتاري چندان مناسب برخورد نمي‌كند.

* تو و رونالدو در جريان بازي با هم درگير شديد اما انگار مشكل چيز ديگري بود.
مشكلي نبود. كلا خنده‌هاي اين مهاجم مصنوعي است. نشان مي‌دهد آدم مغروري است. در حالي كه غرور را نبايد با رفتار نشان داد. غرور يك خصيصه باطني است كه كمش بد هم نيست اما ايشان فكر مي‌كند از آسمان روي زمين چمن فوتبال افتاده است. با همه دعوا داشت. محكم بازي كردن با نشان دادن حالت خصمانه تفاوت دارد. وقتي در زمين هستي خيلي راحت اين دو را از هم مجزا مي‌كني.

* آن زمان قرار بود پيراهنت را با او براي شركت كردن در يك حراج خيريه معاوضه كني.
اين تصميم مال زماني بود كه نمي‌دانستم با چه شخصيتي روبه‌رو هستم. وقتي برخوردهايش را ديدم، پشيمان شدم.


وقتي 2عيد در يك‌ سال داري، خوشحالي

* از عيد نوروز ايراني‌ها چه مي‌داني؟
اينكه در بهار براي دومين بار در يك سال عيد را كنار ايراني‌ها جشن مي‌گيرم، خوشحالم(با خنده طولاني). اصولا قرار گرفتن در روزهاي عيد لذتبخش است. اينكه مي‌بينم ايراني‌ها دائم از عيد حرف مي‌زنند، برايم جالب است. در واقع خوشحالي آنها، خوشحالم مي‌كند. می خواهم لطف کنید و از طرف من سال جدید را به همه ایرانی ها تبریک بگویید. از ته دل برای همه آنها بهترین ها را آرزو می کنم و امیدوارم همیشه سالم باشند.
 
* برنامه خاصي نداري؟
چند روزی به ایروان می روم وزود برمی گردم. بايد تمرينات را دنبال كنيم. ما بازي‌هاي دشواري را در ليگ‌برتر پيش‌رو داريم. هركدام از آنها يك فينال براي ما هستند. بايد 7 فينال باقی مانده در ليگ‌برتر و فينال جام‌حذفي را جدي بگيريم و پيروز شويم تا دو جام بگيريم. باور دارم رسيدن به اين دو هدف دور از دسترس ما نيست. هواداران‌مان حق دارند بعد از يكي، دو فصل بد، شادي‌هاي بيشتري داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بهمن تهرانی ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 0
    واقعا اینکه ما ایرونیها به لاینهای سفید وسط خیابونها اهمیتی نمیدیم باعث شده شهرهای ما شبیه جنگل و یه کشور فوق العاده عقب مونده به نطر بیاد... بیاییم در سال 95 مثل انسانهای متمدن رانندگی کنیم... هر خارجی وارد شهرهای ایران میشود میگوید همه چیز توسعه یافته و متمدنانه هست الا نحوه رانندگی مردم... برای حل این مشکل رهبری، دولت و مردم همه باید دست به دست هم بدن... بیشتر اعصاب خوردی رانندگان از همین بی نظمی و عدم توجه به خطوط هست... لطفا با فرهنگ باشید و مثل هند و پاکستان رانندگی نکنید... ما که ادعامون سر به فلک رو پاره کرده....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس