کد خبر 546642
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴

بعد از حضور چند ماهه در جبهه و اعزام مجدد در پاییز سال 1363 در عملیات بدر در شرق دجله ردای شهادت پوشید و پیکراش بعد 10 سال به خانه برگشت.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - شهید سعید طوقانی متولد 1348 از کودکی با هدایت پدر و عمویش در باشگاه جعفری به ورزش باستانی پرداخت و در سن 7 سالگی در جشن هنر طوس نشان و بازوبند طلای پهلوانی کشور را به دست آورد.

بعد از حضور چند ماهه در جبهه و اعزام مجدد در اسفند سال 1363 در عملیات بدر در شرق دجله ردای شهادت پوشید و پیکراش بعد 10 سال به خانه برگشت.

در تصویر، سعید طوقانی را در حالی می بینید که در یک مراسم رسمی، در مقابل مقامات وقت سنگ تمام گذاشت و در سه دقیقه، 300 دور زد.

عکس/سنگ تمام سعید برای شاپور غلامرضا پهلوی

عکس/سنگ تمام سعید برای شاپور غلامرضا پهلوی

کتاب «پهلوان سعید» شامل زندگی‌نامه و خاطراتی از پهلوان شهید سعید طوقانی به همراه تعداد زیادی از عکس‌های وی است. حمید داوودآبادی نویسنده دفاع مقدس در این کتاب 216 صفحه‌ای، خاطرات فراوانی از همراهی‌اش با پهلوان سعید طوقانی در جبهه را نگاشته، این کتاب به قیمت 10هزار تومان توسط نشر نارگل منتشر شده است.

عکس/سنگ تمام سعید برای شاپور غلامرضا پهلوی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    خدا رحمت کنه. سلام خدا بر شهیدان
  • علیرضا طوقانی ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    با سلام به اطلاع میرساند شهید سعید طوقانی متولد سال 1348 میباشد که در متن متولد 1342 آمده ایشان در سال 63 در سن 15 سالگی بشهادت رسیدند قبل ازایشان برادر بزرگتر ایشان شهید محمد طوقانی متولد 1342 در سال 61 بشهادت رسیده بود و مدتها مفقود الاثر بود که پس از اعلام شهادت سعید برای هر دو شهید مراسم تجلیل برگزار شد جنازه هر دو شهید بعد از حدود 10 سال طی تفحص کشف و تشیع گردید با تشکر - برادر شهید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس