کد خبر 791752
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
کتاب های دفاع مقدس در نمایشگاه تهران -6 -پهلوا سعید

در آستانۀ روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، کتاب «پهلوان سعید»، نوشتۀ حمید داوودآبادی در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - نام پهلوان «سعید» برای قدیمی‌ها و بزرگترهای ورزش و باستانی‌کارها، حکایت از نوجوان معصومی دارد که با سنّ کمش، شهرت کم‌نظیری داشت، آوازه‌ای که از گودِ زورخانه‌های پهلوانیِ قبل از انقلاب شروع شد و تا دلِ سنگرهای مردانگی جنگ تحمیلیِ بعد از انقلاب ادامه پیدا کرد و آخرِ کار هم، این شهرت، همان‌جا آسمانی شد. کتاب «پهلوان سعید» حکایت زندگی کوتاه اما بابرکت شهید سعید طوقانی، یکی از نخبه‌های ورزش باستانی و اسوه‌های عشق و اخلاق است که با بازوبند پهلوانی خود و درخشش خیره‌کننده‌اش در میدان ورزش، تیتر رسانه‌های آن زمان شد؛ پهلوانِ کوچک اما بزرگ‌دلی که در سن نه سالگی به زیارت امامِ عزیزِ امت(ره) رفت و با او عهد بست تا خون خود را نثار اسلام و انقلاب کند و شش سال بعد در همان نوجوانی به عهد خود وفا کرد.

حمید داوودآبادی از رزمندگان فعال در زمینۀ ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس، که طبق گفتۀ خودش، همیشه آرزو داشت این پهلوانِ مشهورِ کشور را ببیند، عاقبت در گردان ابوذر با او آشنا می‌شود و رفاقتی را آغاز می‌کند که سرانجام با شهادت این رفیقِ شفیق، دوامِ زیادی نمی‌آورد. اما خاطرات شیرین داوودآبادی از پهلوان سعید حالا بعد از گذشت سال‌ها، از فکر و دل او به روی صفحات کتابی با همین نام، آمده و روایتی دلنشین را بیان کرده است. کتاب «پهلوان سعید» حکایت یک نوجوان انقلابی است که بدون توجه به شهرتی که داشت، لباس سادۀ بسیجی خود را به تن کرد و در میدان اخلاق و غیرت و شجاعت، معنای واقعی مردانگی و پهلوانی را به نمایش گذاشت.

داوودآبادی با زبان صمیمی و چاشنی طنزی که از نوشته‌های او سراغ داریم، و تلفیقِ خوبِ تصاویرِ منتشر نشده از پهلوان سعید طوقانی و خاطرات ناب و خواندنی از این شهید عزیز در صفحه به صفحۀ کتاب «پهلوان سعید»، آلبومی داستانی و جذاب از حال و هوای پُرشورِ روزهای اول انقلاب و دوران دفاع مقدس در برابر چشمان ما به تصویر کشیده؛ تصویری واقعی از مردانگی‌های واقعی آن روزها که امروز گمشدۀ ماست.

کتاب «پهلوان سعید» به نوجوانان و جوانان و حتی همۀ بزرگسالان نشان می‌دهد که می‌توان راهِ بلندِ رسیدن به سعادت را به اندازۀ عمر یک نوجوان کم سن و سال کوتاه کرد؛ همان کاری که پهلوان سعید پانزده ساله انجام داد.

این کتاب، از انتشارات نارگل، در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور، معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس