مهندسی جنگ، بخش پر رمز و رازی است که خاطرات آن دفاع پرشور، فراموش ناشدنی خواهد بود. هنوز اسرار و ناگفته‌های زیادی از مظلومیت ایثار رزمندگان مهندسی جنگ باقی‌مانده، و عظمت حماسه‌های جاویدان این رزم‌آفرینان، حتی بر برخی از فرماندهان و رزمندگان نیز معلوم نشده است.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - عکس دوستان شهیدش را در آلبومش جمع کرده بود و عکس خودش را هم گذاشته بود بین عکس دوتا از شهدا و نشانم داد. با دیدن عکس ها دلم گرفت و گفتم:《مادر این کارها رو نکن، این کارها چیه؟》

خندید و گفت:《مامان! ناراحت نشو. من دوست دارم با این ها باشم. شما که این بچه های پاک را ندیدی. دیروز رفته بودم خونه یکی از بچه ها. نمی دونی چه زندگی ای داشتند؛ یه خونه کاهگلی ساده. این ها می تونستند کار کنن و کمک خرج خانواده هاشون باشن. خانواده هاشون به وجود اون ها نیازمندند. اما این بچه ها رفتن و شهید شدن و خدا رو به همه چیز ترجیح دادن!》

برای آنان که توفیق حضور در دفاع مقدس و در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را داشته‌اند، معنای مهندسی و آتش، مفهومی قابل درک است.
مهندسی جنگ، بخش پر رمز و رازی است که خاطرات آن دفاع پرشور، فراموش ناشدنی خواهد بود. هنوز اسرار و ناگفته‌های زیادی از مظلومیت ایثار رزمندگان مهندسی  جنگ باقی‌مانده، و عظمت حماسه‌های جاویدان این رزم‌آفرینان، حتی بر برخی از فرماندهان و رزمندگان نیز معلوم نشده است.

«جنگ و لودرچی» منتشر شد
کتاب «جنگ و لودرچی»، یکی از این حماسه سازان با نام شهید غلام علی (حسین) دولت آبادی را به روایت خانواده و دوستانش به تصویر کشیده و به تازگی با قلم مرضیه نصرالله کلانتری از سوی نشر نارگل، منتشر شده است.

این کتاب با 128 صفحه‌، 5000 تومان قیمت دارد و در کتابفروشی های معتبر در دسترس علاقمندان است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس