کد خبر 546363
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

ارتش سوریه و هم پیمانانش توانستند در طول ۴۸ ساعت گذشته ۱۱ روستا را در ریف جنوب شرقی شهر حلب از تروریست ها بازپس بگیرند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش روستاهای الاعلی، الحیاه الصغیره و الحیاه الکبیره در شمال شرقی شهر خناصر را به همراه روستاهای خنیصیر، زبد و طوبه باز پس گرفتند.

جاده ارتباطی  خناصر - حلب – اثریا نیز بعد از پیش روی ارتش و هم پیمانانش به طور کامل تامین امنیت شد.

نیروهای ارتش سوریه همچنین کوه شبیب را در سایه فروپاشی گسترده صفوف گروه تروریستی داعش و عقب نشینی عناصر مسلح به سمت شرق بعد از کشته و زخمی شدن دهها نفر از آنها بازپس گرفت. ارتش و هم پیمانانش روز گذشته روستاهای عکیل، القلیعه، سرده و ارتفاعات شبیب را به کنترل خود در آوردند.

در سایه این دستاوردها، ارتش و هم پیمانانش در مجموع توانستند در طول 48 ساعت اخیر 11 روستا در ریف جنوب شرقی شهر حلب را از تروریست ها بازپس بگیرند.

در همین حال، گروههای مسلح به روستای مرعنار در ریف شمالی شهر حلب که در کنترل نیروهای کُرد سوری است، با گلوله های سنگین حمله کردند.

دو نفر نیز در نتیجه شلیک راکت به محله شیخ مقصود شهر حلب کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

کشته شدن عناصر النصره در حماه

نیروهای ارتش سوریه توانستند شمار زیادی از عناصر گروه تروریستی جبهه النصره را کشته و خودروهای مجهز به تیربار آنها را در عملیاتی در اطراف کوه الرای و معان وطیبه الاسم و الشعته در ریف شمالی شهر حماه منهدم کنند.

20 عنصر مسلح نیز در درگیری با نیروهای ارتش سوریه در ریف شمالی حماه کشته شدند.

درگیری داعش و النصره در القلمون


درگیری‌هایی نیز بین گروهک‌های موسوم به "لواء الصدیق، رجال الملاحم و حصن الاسلام" مرتبط با گروه تروریستی داعش با دو گروه مسلح "جیش السلام و قوات احمد العبدو" در شهر الضمیر در شرق منطقه القلمون روی داد. درگیری‌ها درپی حمله گروه اول به مواضع دو گروه مسلح "جیش السلام و قوات احمد العبدو" و شلیک گلوله های "آر.پی.جی" آغاز شد.

احمد الکریم یکی از مسئولان گروه تروریستی داعش نیز در درگیری با نیروهای کُرد سوری در اطراف شهر الشدادی در ریف جنوبی حسکه سوریه کشته شد.

کشته شدن 20 داعشی در تدمر


گروه وابسته به مخالفان خارج نشین نظام سوریه موسوم به دیده بان سوریه اعلام کرد: دستکم 20 عنصر گروه داعش در حملات هوایی ارتش سوریه و روسیه به مواضع آنها در شهر تدمر کشته شدند.

گروه داعش شهر باستانی تدمر را در ماه مه سال 2015 میلادی به کنترل خود در آورد و آثار باستانی آن را ویران کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس