فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: با توجه به اهمیت راهبردی سواحل مکران، توسعه این سواحل پیشرفت دریامحور کشور را به دنبال دارد.

به گزارش مشرق، امیر دریادار حبیب الله سیاری افزود: امروز برای توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی باید تلاش و برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به اهمیت منطقه دوم دریایی ولایت(جاسک و بوشهر) اظهارکرد: توسعه سواحل مکران خاص این منطقه نیست بلکه برای همه کشور اثرات سازنده دارد.

سیاری بیان کرد: براساس برنامه پنج ساله ششم توسعه همه سواحل بویژه مکران در دستور کار دولت است و انتظار می رود با نگاه به دریا شاهد پیشرفت دریا محور کشور باشیم.

وی افزود: ما باید از منابع خدادادی دریا برای پیشرفت کشور بیشتر استفاده کنیم و امیدواریم با نگاهی که وجود دارد و توجه رهبرمعظم انقلاب از سواحل و منابعی که خدا به ما داده برای پیشرفت کشور بهره برداری کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ساحل مکران و منطقه دوم ولایت باعث پیشرفت می شود و هرگونه اقدام برای آبادانی نیاز به امنیت دارد.

وی اظهار کرد: به همین دلیل امنیت را باید در عرصه دریا برقرار کنیم تا همه ارگانهای دریایی بتوانند برای توسعه دریا محور کشور اقدام کنند.

سیاری گفت: حضور در آبهای بین المللی امروز مهمترین دستاورد نیروی دریایی و بعنوان مظهر اقتدار مردم در دریا به شمار می رود.

وی افزود: امروز خط تولید ناوشکن ها، ناوهای موشک انداز و انواع زیردریایی ها، تامین زیرساخت های سواحل مهم و استراتژیک مکران، ساخت بنادر، موج شکن ها، اسکله ها، تاسیسات اداری، اماکن زیستی و تامین نیروی انسانی باایمان، شجاع وبا دانش فنی بالا براساس منویات رهبر معظم انقلاب دردستور کار نیروی دریایی است.

سیاری گفت: نیروی دریایی ارتش امروز با روحیه ای بالا توان مقابله با هرگونه تهدید درعرصه دریاها و در حیطه مسئولیت خود را دارد و در حفظ و نگهداری منابع، منافع و مرزهای آبی کشور تلاش می کند.

وی درمورد ناوگروه سی و هفتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: این ناوگروه هم اکنون در محدوده خلیج عدن مشغول انجام ماموریت است.

سیاری یادآور شد: ناوگروههای نیروی دریایی ارتش تاکنون نزدیک به سه هزار فروند کشتی تجاری و نفتکش را در خلیج عدن اسکورت کرده است.

وی افزود: امروز به واسطه همین ناوگروه های نیروی دریایی ارتش امنیت برای راههای ارتباطی ما در خلیج عدن و باب المندب برقرار است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس