مستند «بمب های پرتقالی» با موضوع جنایات صهیونیست ها علیه مردم مظلوم لبنان و مقاومت مردمی به ویژه حزب الله در برابر آنها، چهارشنبه 19 اسفند از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، لبنان و شهر تاریخی بیروت از دیرباز مورد توجه بوده و هست، منطقه ای در خاورمیانه که طی دهه های گذشته آماج حملات صهیونیست ها قرار گرفته و بخشی از آن در اشغال این رژیم جنایت پیشه است.

لبنان دارای مزارع وسیع مرکبات است و اتفاقا پرتقال و سایر انواع مرکبات، یکی از نمادهای این کشور نیز محسوب می شود، این نماد دستمایه ساخت مستندی درباره اوضاع و احوال مقاومت در لبنان شده، مستندی به نام «بمب های پرتقالی، ساخته ماجد نیسی که به سفارش مرکز سینمای مستند و تجربی، آن را تهیه و کارگردانی کرده است.


«بمب های پرتقالی» داستان زندگی زوجی لبنانی به نام های حبیب حسن شقری و زینب علی بعصون را روایت می کند؛ زن و شوهری که درختان باغ خود را به ثمر رسانده اند ولی بعد از حملات صهیونیست ها به جنوب لبنان در سال 2006 ، نیمی از وقت خود را برای پاکسازی باغ از بمب های خوشه ای به جا مانده از حمله اسرائیل، صرف کرده اند.

جنایات صهیونیست ها و مقاومت مردم لبنان به ویژه حزب الله در مقابل دشمن متجاوز در قالب روایت های این زوج لبنانی بیان می شود.

«بمب های پرتقالی» ساعت 21 روز چهارشنبه 19 اسفند از شبکه افق پخش می شود و تکرار آن هم روز بعد در ساعت های 10.30 و 14.30 به روی آنتن می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس