شهید سیدعباس موسوی دبیرکل سابق حزب الله لبنان اولین کسی بود که مقام معظم رهبری را با عنوان امام خطاب کرد و مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی فرمودند بعد از شهادت سیدعباس موسوی کمرم شکست.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، 27بهمن مصادف است با شهادت دبیرکل سابق حزب الله لبنان، شهید مجاهد حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسوی. مجاهدی که بهترین سرانجامی که برای یک مجاهد فی سبیل الله ممکن و قابل تصور است برای او پیش آمد یعنی شهادت فی سبیل الله.

سیدعباس موسوی
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای درباره ویژگی های اخلاقی شهید سید عباس موسوی با بیان خاطراتی از سختکوشی و فداکاری ایشان در دیدار اعضای کادر مرکزی حزب الله لبنان می فرماید: «مرحوم شهید سیّدعباس موسوی شخص برجسته‌یی بود؛ در او خصوصیات بسیار خوبی با هم جمع شده بود؛ دین و تقوا و متانت را، با هوش و شجاعت همراه کرده بود. ما فداکاری او را در صحنه‌ی لبنان تجربه کرده بودیم. ما در این‌جا خودمان از نزدیک جوش و خروش و همّ و غم او را برای مسأله‌ی لبنان لمس کرده بودیم. من آن روزهای سخت و محنت‌بار درگیری های داخلی لبنان را فراموش نمی کنم که ایشان این‌جا پیش ما آمد و تقریباً هفت ساعت با ما در یک جلسه نشست، برای این‌که به نتیجه‌یی برسیم؛ و من می دیدم که چه‌قدر ایشان پُرخروش و مهتم به مسائل مردم و مجاهدان بود.»

از ویژگی بارز شهید مجاهد سید عباس موسوی روحیه ولایتمداری و ولایت پذیری ایشان است به طوری که سید یاسر موسوی فرزند دبیرکل سابق حزب الله لبنان در این باره تصریح می کند: « شهید سید عباس موسوی اولین کسی بود که در لبنان آیت‌الله خامنه‌ای را با نام امام خطاب کرد، چرا که ایشان انتخاب و علاقه اول سیدعباس برای رهبری بعد از رحلت امام خمینی(ره) بودند. ایشان را به این نام صدا می کرد در حالی که هنوز کسی ایشان را امام صدا نمی‌کرد، حتی در آخرین سخنرانی و خطابه‌شان بالای منبر در لبنان می‌گفت: سید و مولای من و رهبر من آقای امام خامنه‌ای.»

سید یاسر موسوی با اشاره به شدت علاقه مقام معظم رهبری به شهید مجاهد سید عباس موسوی می گوید: رهبر ما آیت‌الله خامنه‌ای وقتی که سیدعباس به شهادت رسید در سخنرانی فرمود کمرم شکست، تا جایی که تا سه هفته در ایران برای ایشان عزاداری می‌کردند و در ادامه هم پیام‌های عزاداری می فرستادند و حتی موقعی که در نزد ایشان رفتیم با تاسف و ناراحتی شدید از شهادت ایشان صحبت کردند و با شوق و محبت زیادی از ایشان یاد کردند و معتقد بودند انسان مهمی را از دست داده‌اند. انسانی که بسیار برای شان عزیز بوده است.

به گفته فرزند دبیر کل سابق حزب الله لبنان از خصوصیات بارز شهید سیدعباس موسوی، روحیه ظلم ستیزی و استکبار ستیزی این شهید بود به طوری که در سخنرانی های متعدد با اشاره به وحدت شیعه و سنت برای مقابله با اسرائیل به عنوان فتنه بززگ تاکید داشت: «باید همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی نوک پیکان اسلحه شان به سمت دشمن بزرگ یعنی اسرائیل باشد زیرا که اگر اسرائیل به حال خود رها شود با فتنه انگیزی همه مسلمان را نابود خواهد کرد.»
وی ادامه داد: شهید مجاهد سید عباس موسوی معتقد بود اگر مسلمانان جهاد نکنند اسرائیل چیزی برای آنها باقی نخواهد گذاشت و همه در دام اسرائیل و فتنه او گرفتار خواهند شد.

علاوه بر روحیات مجاهدت و ایثار، شهید سید عباس موسوی بسیار خانواده دوست بودند و به همسرش با نهایت احترام برخورد می کردند به طوری که دائما وی به همسرشان می گفت: «زن زیبا نعمت و جوهره است ولی همسر صالح و شایسته گنجینه ای گرانقدر است که باید قدر آن را دانست»

دبیرکل سابق حزب الله لبنان و عضو شورای عالی جمع جهانی اهل بیت مزد فداکاری ها، ایثار و مجاهدت سختگی ناپذیر خود را گرفت و در بازگشت از مراسم سالگرد شهادت شیخ راغب حرب از روحانیون مجاهد لبنان در16 فوریه سال 1992 میلادی (27بهمن ماه 1370 شمسی) در معرض حمله هوایی رژیم اشغالگر قدس قرار گرفت و به همراه همسر، فرزند و سه تن از یارانش به شهادت رسید.

علیرغم این که این اقدام تروریستی و جنایتکارانه موجی از خشم و نفرت علیه رژی صهیونیستی در میان مسلمانان جهان به وجود آورد ولی مدعیان حقوق بشر نه تنها این ترور را محکوم نکردند بلکه با تبلیغات دروغین خود سعی کردند این عمل وحشیانه اسرائیل را توجیه کنند. در این باره مقام معظم رهبری در بیاناتی اشاره فرمودند: «سازمانهای مدعی طرفداری از حقوق بشردر ادعاهای خود دروغگو هستند. آنها اگر حامی حقوق انسانها بودند باید به رژیم صهیونیستی که با شلیک موشک حجةالاسلام سید عباس موسوی، زن و فرزندش را به شهادت رساند اعتراض می کردند اما بی شرمی آنهاتاحدی است که حتی این جنایت را تأیید کردند.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس