کد خبر 545202
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۷

دولت آمریکا می‌گوید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از سفر به واشنگتن به دعوت اوباما خودداری کرده است.

به گزارش مشرق، کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از سفر به واشنگتن به دعوت دولت آمریکا، خودداری کرده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، بر اساس دعوتنامه ارسال شده از سوی دولت آمریکا، قرار بود نتانیاهو روز 18 مارس (28 اسفند) در واشنگتن با باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کند، اما نخست وزیر اسرائیل این دعوت را نپذیرفته است.

«ند پرایس» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای که برای رسانه‌ها ارسال کرده، گفته است: «آماده بودیم که میزبان نشستی دوجانبه باشیم، اما در کمال تعجب ابتدا از طریق گزارش‌های رسانه‌ای متوجه شدیم که نخست وزیر به جای پذیرش دعوت ما، تصمیم به لغو این سفر گرفته است.»

وی افزود: «گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه ما نتوانسته‌ایم طبق برنامه نخست‌وزیر عمل کنیم، نادرست هستند.»

در سال‌های گذشته، هرچند دولت اوباما به گفته خود بالاترین سطح همکاری‌های امنیتی و نظامی را با اسرائیل داشته، اما در عین حال بر سر مسائلی چون شهرک‌سازی‌ها و پرونده هسته‌ای ایران میان واشنگتن و تل‌آویو، تنش‌های رسانه‌ای بروز کرده است.

تنش بین نتانیاهو و اوباما از سال 2012 و پس از آن بیش از پیش تشدید شد که نخست وزیر اسرائیل در جریان رقابت‌های انتخاباتی علنا به حمایت از میت رامنی رقیب جمهوری‌خواه اوباما پرداخت و بعد هم شایع شد که اوباما در رقابت‌های انتخاباتی رژیم صهیونیستی از حزب کارگر، یعنی رقیب حزب لیکود به رهبری نتانیاهو، حمایت می‌کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    الان اسراییل به روسیه نزدیکتر است تا امریکا.
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    بیا نمیام . بیا نمیام . اصلا نیا .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس