کد خبر 544781
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

یک روزنامه روسی از تحویل موشک جدید قاره پیمای روسیه با برد پرواز 11 هزار کیلومتر خبر داد که با توجه به توانمندی ها و امکانات بی نظیر، آمریکا را شوکه کرده و چین را به حیرت واداشته است.

به گزارش مشرق، روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا روز یکشنبه اعلام کرد: نیروی موشک های راهبردی روسیه موشک قاره پیمای جدیدی به نام «ار.اس-26» یا «روبژ» تحویل گرفته است. اکنون در سطح بین المللی کارشناسان به بحث در مورد این موشک قاره پیمای جدید روسی و قدرت تخریبی آن می پردازند.

از مشخصات بازر موشک قاره پیمای «روبژ» ، تغییر دائمی مسیر پرواز آن است که رهگیری موشک را غیرممکن می کند و هیچ موشکی قادر به انجام چنین مانوری در هنگام پرواز نیست.

روزنامه روسی به نقل از کارشناسان نوشت: با توجه به این مشخصات موشک قاره پیمای جدید روسیه، سامانه های پدافند موشکی نمی توانند ان را رهگیری کنند و در برابر ان ناتوان هستند.

موشک «ار.اس-26» یا روبژ همچنین مجهز به کلاهک های با سرعت مافوق صوت است و از این نظر و برخی مشخصات دیگر از موشک قاره پیمای «پروتون-ام» هم که موشک بسیار قدرتمند با برد حدود 10 هزار کیلومتر محسوب می شود و بخش عمده زرادخانه موشک های راهبردی روسیه را تشکیل می دهد، هم متمایز شده است.

در ادامه گزارش روزنامه راسیسکایا گازتا خاطرنشان شده است: آمریکا از تجهیز روسیه به موشک قاره پیما «ار.اس-26» به شدت نگران شده است.

«این موشک قاره پیمای جدید می تواند سپر مطمئنی برای روسیه در برابر تهدیدهای غرب به وجود آورد و آمریکا که به استقرار اجزای سامانه موشکی خود در مجاورت مرزهای روسیه می پردازد از هدر رفتن منابع مالی خود برای استقرار این تسلیحات ناراحت شده است.»

آمریکا برای تضعیف توانمندی بازدارندگی موشک های روسی به از حدود سه سال پیش شروع به استقرار اجزای سامانه پدافند موشکی خود در کشورهای لهستان و رومانی در اروپای شرقی و نیز بخش دیگری از این سامانه جهانی خود در ژاپن کرده است و با وجود هشدارهای روسیه این اقدامات ادامه دارد.

روزنامه روسی در ادامه گزارش خود به تشریح مشخصات فنی موشک قاره پیمای جدید روسیه پرداخته و نوشت: موشک ار.اس-26با وزن 80 تن، قدرت تخریبی 1.2 مگاتن دارد و بخش کلاهک های ان هدایت شونده است و می تواند با قدرت مانور بالا از هر سیستم پدافند موشکی عبور کند.

در گزارش راسیسکایا گازتا گفته شده است برای نابودی کلاهک های تقسیم شونده موشک ار.اس-26 با سرعت مافوق صوت نیاز به دست کم 50 موشک آمریکایی اس.ام-3 وجود دارد که سامانه پدافند موشکی امریکا را در برابر این موشک ها ناتوان می کند.

روسیه با این موشک ها می تواند از هر نقطه سرزمین پهناور خود، آمریکا را هدف قرار دهد و این امر موجب نگرانی مقامهای آمریکایی شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محمد ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    ای جانم به پوتین..........مردی خاموش ولی قدرتمند....
  • سروش ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    دست بالای دست بسیار است قابل توجه اونهایی که آمریکا و غرب رو از نظر تکنولوژی برتر می خوانند هر عصر دوران و خوابی دارد دوران شکوفایی و سرعت پیشرفت غرب رو به افول است همان طور که اپراطوری روم و بعد ایران رو به افول گذاشتند و دوباره درحال بازگشت هستند و برای جلوگیری از این امر انگلستان در سال 1917 تا 1919 قحطی خود ساخته ای را به ایران تحمیل کرد که حدود یازده میلیون ایرانی را به کام مرگ فرستاد تا از تکرار تاریخ جلوگیری کند. در آن زمان قطع نامه های ژنو و غیره هم به دد ایرانیان نرسید .
  • رسول ایران ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    ای جانم.......... کی میشه ایران عزیزم هم یه موشک چند مرحله ای ۱۰ یا ۱۲ هزار کیلومتری رو کنه ( اگه رو نکرد اشکال نداره اما داشته باشیم ) تا واسه همیشه فک زدن های آمریکایی ، اروپایی و غیره تبدیل به خفه خون بشه......
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    تعریف خود روسها از خودشون رو به اسم امریکایها منتشر می کنی!!!!!!!...خدا قوت!!
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 1
    مشرق حال ميكني روسيه يك تير و ترقه جديد ميسازه؟! جون مشرق بگو اين وسط چي گيرت مياد كلك ؟!!
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    {توانمندی ها و امکانات بی نظیر، آمریکا را شوکه کرده و چین را به حیرت واداشته است.}.روزنامه های روسی هم پیاز داغ ماجرا رو زیاد میکنند.این روزنامه ی مورد اشاره ی شما یه روزنامه ی پوپولیستیه.
  • سروش ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    تو موشک سازی روسیه اوله
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    کاشکی به جای این همه ادعا یه خرده عملگرایی داشتیم اگرم پخش نکنی خودت که داری میخونی حداقل بدون مردم فهمیدن ایران هیچی نیست
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    2 0
    جای تهرانی مقدم خالی کاری میکرد که هم روسیه هم امریکا شوکه بشن برا شادی روحش صلوات
  • بی نشان ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    با این تبلیغات که مصرف داخلی ذاره میخوان روی تورم کشورشون و تحریمها و تنشهای با جهان سرپوش بذارن با این سرزمین وسیع و تقریبا نصف اب شیرین دنیا قادر نیستند غذای کشور کم تراکم از نظر جمعیت خودشون رو تولید کنند
  • محمد ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    منفی دهندگان مریض ....هنوزم حالتون خوب نشده.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس