حامد حدادی سنتر ارزشمند بسکتبال ایران با درخششی که در لیگ چین داشت توانست با سیچوان به فینال CBA برسد و افتخاری دیگر بدست بیاورد.

به گزارش مشرق، سنتر بسکتبال ایران که به واقع یک نعمت برای ورزش دانشگاهی کشور محسوب می‌شود تا امروز هم توانسته به خوبی شایستگی‌ و توانایی‌هایش را نشان دهد. بازیکنی که بارها و بارها افتخارآفرینی کرده و هر زمان که نتوانسته در کنار ملی‌پوشان تیم ملی را همراهی کند جای خالی‌اش پر نشده‌است؛ نبود حدادی همیشه یک نگرانی برای دوست‌داران تیم ملی بسکتبال ایران بوده و هست. این سنتر بلند قامت ایران بعد از چند سال حضور در معتبرترین لیگ بسکتبال دنیا یعنی NBA، تصمیم گرفت دنیای دیگری را تجربه کند و راهی شرق دور شد و در لیگ چین دست به توپ شد.

او هر سال بهتر از سال قبل درخشید و توانست نقش زیادی در ترکیب تیم‌هایش داشته باشد. هر سال به عنوان بازیکن آسیایی با یکی از پنج تیم ته جدولی لیگ CBA قرارداد می بست و نتایج خوبی می‌گرفت و فصل بعد دوباره همین شرایط تکرار می‌شد اما امسال اتفاق‌های دیگری افتاد؛ حامد حدادی فصلی فوق‌العاده در ترکیب سیچوان چین داشت و بازی به بازی بهتر و بهتر شد. او بهترین بازیکن آسیایی این فصل لیگ چین شد و توانست یک تنه سیچوان را مرحله به مرحله پیش ببرد و حالا فینالیست شده‌ است.

ملی‌پوش بسکتبال ایران در مرحله مقدماتی لیگ چین 33 بازی انجام داد و میانگین 39.7 دقیقه، 19 امتیاز، 15.1 ریباند، 5.5 پاس منجربه گل، 1 توپ‌ربایی، 1.9 بلاک شات و 3.4 توپ از دست رفته به نام خودش ثبت کرد و بهترین آسیایی مسابقات نام گرفت.

حالا حدادی که چند روزی در ایران حضور دارد یک میدان بزرگ‌تر پیش‌روی خود می‌بیند و آن فینال لیگ چین است. با اینکه او و یارانش در سیچوان کار بسیار دشواری برابر لیااونینگ صدرنشین مرحله مقدماتی مسابقات دارند اما تا این مرحله نیز خوب کار کرده‌اند و حدادی هم فوق‌العاده بوده‌ است. او امسال با اینکه به دلیل حضور در تیم ملی دیرتر به ترکیب سیچوان رسید اما توانست عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد و در بازی‌های نیمه‌نهایی نیز اوج قدرتش را نشان داد.

حدادی امسال از نظر فنی و از نظر بدنی در شرایطی ایده‌آل به سر می‌برد و مطمئنا در فینال هم می‌تواند بدرخشد. او امسال نیز زیر نظر بدنساز خودش بود؛ کسی که مطمئنا در آماده‌سازی بهترین سنتر آسیا تاثیر زیادی داشته‌ است.

حسن تشکری‌کیا بدنساز ایرانی تیم بسکتبال سیچوان که با حامد حدادی در این تیم حضور دارد با اشاره به برنامه‌های بدنسازی حامد حدادی بیان کرد: حامد بعد از رقابت‌های قهرمانی آسیا به تیم اضافه شد و با توجه به اینکه دیرتر آمد از برنامه‌های کل تیم عقب بود. با این حال یک ماه فرصت داشتیم تا برنامه‌هایمان را انجام دهیم و با قدرت شروع کردیم. در روزهایی که تیم در کوران بدنسازی بود برنامه‌های خاصی برای حامد داشتیم تا او نیز با آمادگی کامل لیگ را شروع کند.

بدنساز ایرانی تیم بسکتبال سیچوان افزود: بعد از شروع شدن لیگ نیز برنامه‌های ما ادامه دار بود و حامد با تمام توان تلاش می‌کرد. در دور اول لیگ شاید کمی تحت تاثیر همین دیر شروع کردن بود اما با آغاز دور برگشت روزهای درخشانش شروع شد. حامد بازی به بازی بهتر می‌شد و می توانست راحت تر بجنگد. این روند رو به رشد حامد همین‌طور ادامه کرد که به نظرم او در مرحله پلی‌آف به اوج رسید و بهترین عملکردش را به نمایش گذاشت.

او در پاسخ به این سوال که در کنار برنامه‌های بدنی آیا شرایطی برای ایجاد فضایی آرام برای بازی حامد هم داشته؟ تصریح کرد: بله حامد در کنار اینکه یک بازیکن جنگنده و توانمند است بازیکنی احساسی است که هر زمان فضایی آرام داشته باشد کسی جلودارش نیست. خود باشگاه و من هم سعی داشتیم این فضا برایش ایجاد شود. جدا از اینکه ما ارتباط کاری داریم رابطه دوستانه هم داریم و همین مساله هم به ما کمک می‌کرد تا کار را بهتر پیش ببریم.

تشکرکیا در پاسخ به این سوال که وضعیت خودش در سیچوان چطور است؟ گفت: خب من سال قبل با تیم کینگ‌دائو قرارداد داشتم و یک ماه قبل مسابقات به تیم رسیدم اما امسال که با سیچوان قرارداد داشتم از تابستان کنار تیم بودم و توانستم برنامه‌هایم را عملی کنم.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه سیچوان پیشنهادی به حدادی داده تا فصل بعد هم در این تیم بماند آیا به او هم پیشنهادی داده‌ شده یا نه؟ اظهار کرد: بله پیشنهادی به حامد داده شده و صحبت‌هایی شده‌است اما حامد هنوز پاسخی نداده و تمام تمرکزش را بر روی بازی فینال گذاشته است. به هر حال سیچوان راغب است تا حامد را حفظ کند. من هم پیشنهادی دارم که فعلا تصمیم نگرفته‌ام.

بدنساز ایرانی تیم بسکتبال سیچوان چین در پاسخ به این سوال که آیا ترجیه می‌دهد با حامد باشد یا به تیم دیگری هم می‌رود؟ گفت: خب حامد بازیکن بزرگی است و من چند سال با او کار کرده‌ام. ترجیه می‌دهم با او که بزرگترین بسکتبالیست آسیا است باشم. کار کردن با بهترین بازیکن آسیا لذت بخش است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس