سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: قصد دارم مدت زیادی از سال را در ایران بمانم، بنابراین در مورد همه اتفاقات این کشور از جمله انتخابات روز جمعه، بی‌تفاوت نخواهم بود.

به گزارش مشرق، به نقل از یک سایت خبری آلمانی،‌ درک باوئرمن، سرمربی پیشین تیم بسکتبال بایرن مونیخ و سرمربی فعلی تیم ملی ایران پس از دیدن فینال آئودی کاپ در آلمان به تهران رفت تا مأموریتش را در ایران آغاز کند.

سرمربی 58 ساله آلمانی، برنامه خاصی در این دارد. هدف کوتاه مدت او حضور در المپیک 2016 ریو به همراه تیم ملی ایران است اما با وجود تیم‌های قدرتمندی مثل یونان و ایتالیا در مسابقات انتخابی المپیک، احتمال رسیدن ایران به ریو بسیار کم است. مأموریت اصلی باوئرمن اما یک برنامه بلند مدت برای جام جهانی 2019 چین است.

باوئرمن که رد تابستان سال گذشته با تیم ملی ایران به مقام سوم مسابقات قهرمانی آسیا رسیده، می‌گوید: حضور من در ایران خیلی جدی و بسیار هیجان انگیز است.

بعد از کسب مدال برنز آسیا، فدراسیون بسکتبال ایران و درک باوئرمن برای تمدید قرارداد ابراز علاقه کردند، البته پیش از این مسئولان تیم مکابی تل‌آویو در شهر بارسلونا با باوئرمن دیدار کردند ولی او ترجیح داد به تهران برود. وی گفت: خیلی ساده می‌شد فهمید که رفتن به تل‌آویو، کمکی به من نمی‌کرد و ترجیح دادم در ایران کارم را دنبال کنم.

تابستان سال 2015، تأثیر عمیقی روی سرمربی پیشین تیم بسکتبال بایرن مونیخ گذاشت و او را باز هم به ایران کشاند. باوئرمن در تهران اصلاً احساس تنهایی نمی‌کند چون بسکتبال یک ورزش ملی و فراگیر در ایران است و علاوه بر این او می‌تواند تعامل سازنده‌ای با بازیکنی مثل حامد حدادی که سال‌ها سابقه حضور در NBA را دارد، داشته باشد.

درک باوئرمن می‌گوید: من پیش از حضور در ایران، تصورات خودم را از این کشور داشتم اما شرایط ایران با چیزی که در ذهن من بود،‌کاملاً متفاوت است و حتی بعد از رفع تحریم‌ها، بهتر هم خواهد شد. من قصد دارم مدت زیادی از سال را در ایران بمانم بنابراین در مورد همه اتفاقات این کشور از جمله انتخابات روز جمعه، بی تفاوت نخواهم بود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران تصریح کرد: تیم ملی ایران در سال 2008 به المپیک رفته ولی حضور دوباره در المپیک برای نسل فعلی که شاید آخرین سال‌های حضورشان را در سطح ملی تجربه می‌کنند، جالب و جذاب است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس