کد خبر 544733
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۹

روسیه و بولیوی قراردادی برای همکاری های مشترک دو کشور در زمینه استفاده صلح آمیز انرژی هسته ای امضا کردند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، در توافق بین روسیه و بولیوی استفاده چند منظوره از تاسیسات هسته ای به منظور استفاده در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی قید شده است.

«سرگئی کرینکو» رئیس آژانس هسته ای روسیه اعلام کرد کشورش در این قرارداد با کشور بولیوی متعهد شده است که نسبت به تاسیس و تحقیقات هسته ای و راکتورهای مربوط به آن متعهد شده است.

وی در جلسه امضای قرارداد دوطرفه با «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی از انتخاب روسیه و تکنولوژی این کشور از سوی مقامات بولیوی ابراز خرسندی کرد. کرینکو گفت: روسیه برای استفاده انرژی هسته ای در بولیوی از آخرین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا برای تاسیس راکتورهای هسته ای استفاده خواهد کرد.

در توافق بین روسیه و بولیوی استفاده چندمنظوره از تاسیسات هسته ای به منظور استفاده در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی قید شده است. قرار است اولین راکتور هسته ای روسیه با قدرت ۲۰۰کیلووات انرژی لازم برای تاسیسات مختلف بولیوی را تامین کند.

مورالس ۳۰۰ میلیون دلار از بودجه کشور بولیوی را برای راه اندازی راکتورهای هسته ای اختصاص داده است. پیش از این قراردادی مشابه بین یک شرکت روسی و دولت بولیوی امضا شده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس