کد خبر 544728
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۶

یک نهاد ناظر حقوق بشری در سوریه روز یک شنبه را آرامترین روز در سوریه از زمان آغاز آتش بس و شروع توقف خصومتها خواند.

به گزارش مشرق، یک نهاد ناظر حقوق بشری در سوریه روز یک شنبه را آرامترین روز در این کشور بحران زده از زمان آغاز آتش بس و شروع توقف خصومتها خواند.

رامی عبدالرحمن رئیس گروه ناظر حقوق بشری مستقر در انگلیس گفت: یک شنبه آرامترین روز سوریه از زمان شروع آتش بس در روز 27 فوریه بود.

در عین حال، آمریکا و روسیه تلاش میکنند روند شروع مذاکرات صلح سوریه هرچه سریعتر و بدون تاخیر آغاز شود.

عبدالرحمن گفت: به جز شلیک دهها راکت از سوی جبهه النصره که در روند آتش بس مشارکت ندارد هیچ درگیری و حمله دیگری رخ نداده است. این راکتها به سمت نیروهای کرد در شمال استان حلب شلیک شده است.

این نهاد حقوق بشری همچنین از بمباران مناطق تحت کنترل داعش، دیگر گروه تروریستی که در روند آتش بس حضور ندارد، توسط جبهه النصره خبر داد.

رامی عبدالرحمن همچنین از کاهش 90 درصدی تلفات غیرنظامیان از زمان شروع موثر آتش بس در سوریه و همچنین کاهش 80 درصدی تلفات نیروهای معارض و سربازان سوری خبر داد.

وزارت خارجه روسیه روز گذشته اعلام کرد که سرگئی لاوروف و جان کری در روز یک شنبه درباره سوریه به صورت تلفنی گفتگو کردند. آنها در این گفتگو بر لزوم ازسرگیری بدون تاخیر مذاکرات بین گروه‌های سوری جهت حل بحران این کشور تاکید کرده‌اند.

به گفته این وزارتخانه، وزیر خارجه روسیه به همتای خود بر اهمیت اطمینان یافتن از مشارکت حوزه گسترده‌ای از همه گروه‌های اپوزیسیون سوریه تاکید کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس