کد خبر 546138
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۳

پایگاه خبری - تحلیلی المانیتور روز چهارشنبه در گزارشی به ذکر دلایل مختصر بودن آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از برنامه هسته‌ای ایران در مقایسه با گزارش‌های قبلی پرداخته است.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری - تحلیلی المانیتور روز چهارشنبه در گزارشی به ذکر دلایل مختصر بودن آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از برنامه هسته‌ای ایران در مقایسه با گزارش‌های قبلی پرداخته است.

در روزهای گذشته مقام‌های آمریکایی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخواست جزئیات بیشتر درباره برنامه هسته‌ای ایران کرده‌اند.

در واقع، این نهاد نظارتی سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش فصلی خود، بر خلاف گزارش‌های قبلی، بسیاری از جزئیات مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران را شرح نداده و عمدتاً به ارائه توضیحات درباره روند اجرای برجام بسنده کرده است.

با این حال، به نوشته المانیتور، این مطلب به معنای آن نیست که امضاکنندگان برجام از تخلفات احتمالی هر یک از طرفین در اجرای این توافق هسته‌ای مطلع نخواهند شد. یکی از وظیفه‌های کمیسیون مشترک، ضمانت دسترسی به موقع به اطلاعات لازم درباره تخلفات احتمالی در اجرای این توافق است.

یک مقام آمریکایی در پاسخ به این سوال المانیتور مبنی بر اینکه آیا دولت آمریکا به تمامی اطلاعات مورد نیازش دست پیدا می‌کند اینطور جواب داد: «آیا ما چیزی که نیاز داریم را به دست می‌آوریم؟ پاسخ این است که قطعاً بله.»

علاوه بر گزارش‌های فصلی آژانس، دولت‌های ذی‌نفع هر یک به گزارش‌های سازمان‌های اطلاعاتی خودشان هم دسترسی دارند.

کارشناسان می‌گویند هم لحن و هم طول و تفصیل گزارش‌های آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران تغییر کرده و این نهاد نظارتی سازمان ملل، نگاهش را از دیدن ایران به عنوان مجرم به پیگیری اجرای توافق هسته‌ای تغییر داده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس