در پایان بهمن‌ماه باید به 75 میلیون و 81 هزار نفر یارانه پرداخت می‌شد، اما رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌گوید به 75 میلیون و 236 هزار نفر یارانه پرداخت شده و معلوم نیست چه کسی پاسخگوی این اختلاف آماری ۱۵۵ هزار نفری است.

گروه اقتصادی مشرق- ابهامات درباره تعداد دقیق افرادی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند و افرادی که یارانه آنها حذف شده، همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش دیوان محاسبات، در اسفندماه سال گذشته ۷۶٬۷۱۲٬۰۰۰ نفر یارانه دریافت کردند. از ابتدای امسال و مطابق قانون بودجه، دولت موظف شد یارانه افراد پولدار را حذف کند تا برای پرداخت یارانه نقدی نیازی به استقراض از بانک مرکزی نباشد که محاسبات نشان می‌داد حذف ۶٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر برای اجرای این حکم بودجه، ضروری است.

 آنطور که رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفته، دولت از ابتدای امسال تاکنون یارانه ۳٬۳۰۰٬۰۰۰ نفر را حذف کرده که از این تعداد، ۸۷۰٬۰۰۰ نفر اعتراض کرده و پس از بررسی، یارانه حدود ۵۶۱٬۰۰۰ نفر از معترضان دوباره برقرار شده است. بنابراین در سال جاری یارانه ۲٬۷۳۹٬۰۰۰ نفر قطع شده است.

مطابق آمار ثبت‌ احوال در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن‌ماه امسال ۱٬۴۵۲٬۰۰۰ نفر در کشور متولد شده و ۳۴۴٬۰۰۰ نفر فوت کرده‌اند. بنابراین با فرض اضافه شدن خودکار نوزادان به لیست یارانه نقدی و حذف یارانه اموات، در این مدت ۱٬۱۰۸٬۰۰۰ نفر به جمع یارانه‌بگیران اضافه شده است.

اختلاف ۱۵۵٬۰۰۰ نفری آمارهای رسمی درباره یارانه‌بگیران

محاسبه آمار فوق نشان می‌دهد در پایان بهمن‌ماه باید به ۷۵٬۰۸۱٬۰۰۰ نفر یارانه پرداخت می‌شد، اما آنطور که رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها به ایرنا گفته در بهمن ماه امسال به تعداد ۷۵٬۲۳۶٬۰۰۰ نفر یارانه پرداخت شده است.

بر این اساس، آمارهای رسمی درباره ۱۵۵٬۰۰۰ نفر از افراد یارانه‌بگیر دچار ابهام است و  با توجه به مکانیزه بودن سیستم ثبت احوال و امکان اتصال آنلاین آن به سیستم سازمان هدفمندی یارانه‌ها، این سوال مطرح است که علت این اختلاف آماری یارانه بگیران که مبلغی بالغ بر 7 میلیارد تومان می‌شود از کجا نشات می‌گیرد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ناشناس ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    با وجود افزایش نرخ قبوض آب و برق و گاز در این دولت چرا مبلغ یارانه ها اضافه نمی شود ؟!
  • حسین ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    اینکه خیلی خوبه 2 دهم درصد تنها خطا دارد کاش همه آمارها با این دقت ارائه شود
  • وحید ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    ۷میلیارد هم اختلاص حساب میشه؟!؟!یا طرف تازه کاره؟
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    چیه؟ مدیر بی سواد ندید؟ کارشناساش اعداد رو دادن دستش خودش هم که سواد نداشته جمع و تفریق کنه
  • شهروند ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    طفلک رییس محترم مربوطه را زیر سوال نبرید. یک مشت عدد دادند دستش این بنده خدا هم داده به ایرنا.....حساب کتاب نکنین...
  • مهدی 90085 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    ولی این طرح حذف به نفع خانمها شده هرکی ماشین گرون میخره میزنه به نام خانومش !!!!!ههههههههههههه
  • کریم ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    تازه می گن برای یارانه مردم پول نداریم.... اونوقت دستگاه های نظارتی کنترلی روی این جریان دارند؟
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    مایه بسی تعجب است که رییس یک مجموعه دولتی که تنها کار مهمی که انجام می دهد واریز الکترونیکی یارانه است چند جمع و تفریق ساده را انجام نداده. به قول خود این رییس مبلغ یارانه ها معادل بودجه عمرانی است.محاسبه تعداد افراد برخوردار از یارانه و محروم از یارانه اینقدر سخت است که اشتباه ۷ میلیارد تومنی داشته باشه؟!
  • هما ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    بنده اعلام میکنم. یارانه نمی خواهم . اما قیمت ها را به قبل از اجرای ان برگردانید. یک چندرغاز - چندرقاز- چندرقاض-چندرقاظ-چندرغاظ- هرکدام که صحیح هستش . به ما میدهید و هرماه هم تهدید میکنید که می خواهیم قطع کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس