بايد ديد تراكتورسازي«جان‌» گرفته با قلعه‌نويي روند موفقيت‌هاي اخيرش ادامه خواهد يافت يا اينكه ارتش برانكو با شكست دادن سربازان ژنرال مدعي قهرماني مي‌شود؟

احتمال تساوي پرسپوليس و تراكتورسازي 6درصد استگروه ورزشی مشرق - تقابل عصر یکشنبه پرسپولیس و تراکتورسازی از یان جهت تماشایی خواهد بود که آنها طی ۱۵ دیدار قبلی خود برابر یکدیگر فقط یک بار به تساوی رضایت داده اند و در مقابل ۱۴ دیدار آنها برنده داشته است.

تراكتورسازان در ابوظبي از الجزيره امارات در دومين بازي آسيايي خود يك مغلوب ساختند تا يكشنبه با روحيه‌اي مضاعف به مصاف پرسپوليس برانكو بروند.

تقابل ارتش سرخ امير قلعه‌نويي با تيم احياشده برانكو در تهران نبرد شماره 15 تراكتورسازي و پرسپوليس در ادوار ليگ‌برتر خواهد بود.

* تراکتور هر 79 دقيقه به پرسپوليس گل زده
پرسپوليس و تراکتورسازي در ادوار ليگ‌برتر 15مرتبه مقابل يکديگر قرار گرفته‌اند که حاصل آن ثبت 8پيروزي براي تراکتورسازان و 6برد براي پرسپوليس بوده است.

پايتخت‌نشينان طي 1350دقيقه تلاش 12مرتبه موفق شده‌اند دروازه تبريزي‌ها را باز کنند در مقابل حريف آنها طي اين مدت 17بار به گل رسيده تا به طور ميانگين هر 79دقيقه يک‌بار دروازه پرسپوليس را باز کرده باشد.

* از گل سهراب انتظاری تا سقوط تراکتور
تراکتورسازي و پرسپوليس اولين بار در ايستگاه دوم نخستين دوره ليگ‌برتر با يکديگر روبه‌رو شدند. يکشنبه 27 آبان سال 80 يعني 14سال و 3ماه و 18روز قبل اين پرسپوليس بود که با گل رضا جباري ميزبانش را– در ورزشگاه باغ شمال- شکست داد.

 قرمزها در بازي برگشت آن سال هم به گل‌هاي سهراب انتظاري و اسماعيل هلالي تکيه کردند تا سه‌شنبه 21 اسفندماه تک‌گل علياري را پرپر کنند و دومين پيروزي پي‌درپي خود برابر حريف را جشن بگيرند. تراکتورسازان پايان آن فصل به دسته اول سقوط کردند تا 7سال تمام از ليگ‌برتر فاصله بگيرند.

* بازگشت با شکست
تراکتورسازي از ليگ نهم دوباره به سطح اول فوتبال باشگاهي ايران بازگشت، با اين حال دوشنبه 4آبان 88 هم در سومين ديدارش برابر پرسپوليس مثل دو ديدار قبلي طعم شکست را چشيد.

6سال و 4ماه و 11روز قبل، مجتبي زارعي(65) و حوارملامحمد عراقي(86) با دو گل پرسپوليس را پيش انداختند تا تک‌گل دقيقه 93 فرهاد خيرخواه تاثيري در نتيجه نهايي بازي هفته چهارم استاديوم آزادي نداشته باشد. آن روز حسن رودباريان باتجربه سنگربان تراکتورسازان بود.

* گرفتن اولين امتياز با حمايت 70هزار هوادار
سرانجام تراکتورسازان براي اولين بار در بازي برگشت ليگ نهم موفق به کسب امتياز برابر رقيب سرشناس خود شدند. جمعه 27فروردين سال 89 در ايستگاه سي‌ويکم ليگ اين فرهاد خيرخواه بود که در دقيقه 38 بازي تراکتور را پيش چشم 70هزار تماشاگر آذري از پرسپوليس پيش انداخت اما پس از آن هادي نوروزي(56) نتيجه را برابر کرد.

به هر تقدير 5سال و 10ماه و 28روز قبل تراکتور طلسم امتياز نگرفتن برابر پرسپوليس را شکست.

* پيروزي با کرار
تراکتور بالاخره پنجشنبه 18 آذرماه سال 89 موفق شد پرسپوليس را در ايستگاه هجدهم ليگ دهم شکست دهد و اين جاسم کرار عراقي بود که با ضربه پنالتي دقيقه 27 خود پرسپوليس را وادار به قبول اولين شکست برابر تبريزي‌ها کرد. آن روز خداداد افشاريان کرار را اخراج کرد و البته به شيري، زارع، بادامکي و فشنگچي از پرسپوليس کارت زرد نشان داد. اولين پيروزي تراکتور برابر پرسپوليس 60هزار تماشاگر تبريزي داشت.

* 5 پيروزي متوالي تراکتور
تراکتورسازان پس از پيروزي يک بر صفر خود برابر پرسپوليس در نيم‌فصل دوم ليگ دهم چهار مرتبه پي‌درپي ديگر قرمزهاي پايتخت‌نشين را وادار به قبول شکست کردند و اين در نوع خود جالب بود.

در بازي رفت ليگ يازدهم تراکتور امير قلعه‌نويي در حالي که از محسن فروزان در درون دروازه‌اش سود مي‌برد، با گل دقيقه 49 يک استقلالي ديگر(سياوش اکبرپور) عليرضا حقيقي(دروازه‌بان) و پرسپوليس را شکست داد.

تراکتور پس از پيروزي جمعه 11 آذر 90 خود يک بار ديگر با امير پاشا در بازي برگشت پرسپوليس را مغلوب خواسته‌هايش کرد. در آن ديدار دو تيم(پنجشنبه 7 ارديبهشت 91) تيم مصطفي دنيزلي اسير بازي هدفمند ارتش قلعه‌نويي بود. در ديدار 3سال و 10ماه و 8روز قبل فلاويو لوپز(50 و 63) فرزاد حاتمي(57) و محمد ابراهيمي‌(65) براي ميزبان و 50هزار تماشاگرش گل زدند در حالي که گل دقيقه79 عليرضا نورمحمدي تاثير چنداني در کمتر شدن غم شکست 4 بر يك پرسپوليسي‌ها نداشت.

تراکتور در هر دو بازي رفت و برگشت ليگ دوازدهم نيز پرسپوليس را شکست داد. در بازي 13 آذر 91 اين سيدمهدي سيدصالحي بود که با ضربه دقيقه 77 خود نيلسون برزيلي را مغلوب کرد. سيدصالحي در ديدار برگشت هم گلزني کرد(33). آن روز به جز اين، مهدي کريميان(54) و گيلسون سوآرز(91) هم براي تراکتور گل زدند تا ضربه دقيقه 70 رضا حقيقي محو گردد و باخت 3 بر يك در کارنامه سرخپوشان تهراني ثبت شود.

* سيد صالحي رکورد زد
پرسپوليس بالاخره پس از قبول 4شکست پي‌درپي، دوباره در بازي رفت ليگ سيزدهم طعم پيروزي برابر تراکتورسازان که در 30دقيقه پاياني علي کريمي‌را هم در ترکيب خود داشتند چشيد.

نکته قابل تامل اين‌که سيدصالحي بعد از گلزني در دو ديدار پي‌درپي تراکتور و پرسپوليس باز هم گل زد و البته اين بار در دقيقه 80 براي پرسپوليس. در ديدار چهارشنبه 2مرداد سال 92 مرتضي اسدي از تراکتور(50) از زمين مسابقه اخراج شد. در نيمه اول بازي هم حامد لک روي ضربه پنالتي رضا حقيقي اثر گذاشت تا تاثير زيادي در عدم ثبت شکستي سنگين براي تراکتور داشته باشد.

درگيري قاسم دهنوي و علي کريمي‌ که بي‌شباهت به کشتي هم نبود از اتفاقات ماندگار اين ديدار بود. محسن قهرماني قاضي اين ديدار جنجالي بود.

* ليگ چهاردهم و «دبل پيروزي» تبريزي ها
پرسپوليس و تراکتورسازی در ايستگاه 22 ليگ قبل هم برابر يکديگر قرار گرفتند. يکشنبه هفدهم اسفند ماه سال پيش اين شاهين ثاقبي جوان بود که با گل دقيقه 62 خود هم سوشا مکاني را مغلوب کرد و هم پرسپوليسي را که چندان حال و روزش مساعد نبود.

در آن ديدار مکاني، بنگر، اومانيا، جعفرپور، حاتمي، نوراللهي و کفشگري مردان حاضر در برنامه‌هاي فاز دفاعي پرسپوليس بودند. ضمن اينکه محمد نوري، تادو، غريبي و عاليشاه سعي داشتند در فاز هجومي ‌به قرمز‌ها کمک کنند.
7
در نهايت هم نتيجه پيروزي يك بر صفر تراکتورسازان بود و ثبت هشتمين شکست ليگ برتري تهراني‌ها برابر رقيب سرشناس تبريزي‌شان. اين در شرايطي بود که در بازي رفت دو تيم هم پيروزي 3 بر يك تراکتورسازان برابر تيم علي دايي منجر به اخراج اين مربي سرشناس از پرسپوليس شده بود.

* فرار از تساوي با پنالتي جري
اينكه پرسپوليس و تراكتورسازي طي 14ديدار قبلي خود- تا پيش از ليگ پانزدهم- تنها يك مرتبه راضي به تساوي برابر يكديگر شده‌اند، به خودي خود نكته جالب توجهي است.

بازي شماره14 اين دو تيم در ايستگاه هفتم ليگ جاري در آستانه رسيدن به تساوي دوم بود كه پنالتي جري بنگسون هندوراسي پيروزي هشتم پرسپوليس برابر رقيب را به ثبت رساند.

در واقع از نگاه آمار احتمال تساوي بازي بزرگ روز يكشنبه ليگ‌برتر در ايستگاه22 تنها 6/6 درصد است.

حال بايد ديد تراكتورسازي«جان‌» گرفته با قلعه‌نويي روند موفقيت‌هاي اخيرش ادامه خواهد يافت يا اينكه ارتش برانكو با شكست دادن سربازان ژنرال مدعي قهرماني مي‌شود؟

جدول 15 تقابل پرسپولیس و تراکتور در ادوار لیگ برتر

سال

لیگ

هفته

نتیجه

گلزنان

1380

اول

دوم

تراکتورسازی صفر- پرسپولیس یک

رضا جباری

1380

اول

شانزدهم

پرسپولیس 2- تراکتورسازی یک

اسماعیل حلالی و سهراب انتظاری (پرسپولیس) علیاری (تراکتورسازی)

1388

نهم

چهاردهم

پرسپولیس 2- تراکتورسازی یک

فرهاد خیرخواه (تراکتورسازی) مجتبی زارعی و حوار ملامحمد(پرسپولیس)

1389

نهم

سی‌ویکم

تراکتورسازی یک – پرسپولیس یک

فرهاد خیرخواه (تراکتورسازی) هادی نوروزی (پرسپولیس)

1389

دهم

اول

پرسپولیس یک -تراکتورسازی صفر

غلامرضا رضایی

1389

دهم

هجدهم

تراکتورسازی یک- پرسپولیس صفر

جاسم کرار

1390

یازدهم

پانزدهم

پرسپولیس صفر- تراکتورسازی یک

سیاوش اکبرپور

1391

یازدهم

سی‌ودوم

تراکتورسازی 4- پرسپولیس یک

فلاویو (50 و 63) فرزاد حاتمی و محمد ابراهیمی برای تراکتورسازی؛ علیرضا نورمحمدی برای پرسپولیس

1391

دوازدهم

هفدهم

پرسپولیس صفر – تراکتورسازی یک

سیدمهدی سیدصالحی

1392

دوازدهم

سی‌وچهارم

تراکتورسازی 3-پرسپولیس یک

سیدمهدی سیدصالحی، مهدی کریمیان و گیلسون (تراکتورسازی) رضا حقیقی (پرسپولیس)

1392

سیزدهم

اول

پرسپولیس یک- تراکتورسازی صفر

سیدمهدی سیدصالحی

1392

سیزدهم

شانزدهم

تراکتورسازی یک- پرسپولیس صفر

کریم انصاری‌فر

1393

چهاردهم

هفتم

پرسپولیس یک – تراکتورسازی 3

سوشا مکانی (گل به خودی) ادینهو و نریمان جهان (تراکتورسازی) محسن بنگر (پرسپولیس)

1393

چهاردهم

بیست‌ودوم

تراکتورسازی یک – پرسپولیس صفر

شاهین ثاقبی

1394

پانزدهم

هفتم

تراکتورسازی صفر - پرسپولیس یک

جری بنگسون


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر احمد اکبری اسبق تبریز ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    ان شاءالله امروز پیروزی با ماست
  • اذربایجانی ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    من استقلال پرسپولیس تراکتور رو به یک اندازه دوستدارم امیدوارم هر تیمی که بهتر باز کنه برنده بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس