مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی گفت: بهترین حمایت از ما سکوت و اظهارنظر نکردن دوستان است تا ما مجبور به مقابله و پاسخگویی نشویم.

به گزارش مشرق، تراکتورسازی در دومین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا موفق شد الجزیره را با حساب 2 بر صفر شکست دهد و در رده نخست جدول گروه سوم این مسابقات قرار گیرد.

سرخپوشان تبریزی در آسیا عملکرد بسیار خوبی داشتند و با به ثمر رساندن 5 گل و بدون دریافت گل، جزو یکی از بهترین تیم‌های حاضر در این مسابقات تا به این لحظه بودند.

سعید عباسی در مورد مسائل مختلف تیمش صحبت‌های زیر را انجام داد.

در مورد پیروزی در دیدار برگشت مقابل الجزیره صحبت می‌کنید؟

بازی عالی‌ای بود، فشار خیلی زیادی روی تیم ما بود، ولی با این وجود توانستیم عملکرد بسیار مناسبی ارائه کنیم. من روز قبل از این بازی در دبی در کنار مهدی تاج و کارلوس کی‌روش بازی سپاهان را نگاه کردم، سپاهان هم بازی خوبی ارائه داد، اما تا یک مقدار بازی را رها کردند، متأسفانه متحمل شکست شدند. نمی‌دانم چرا بازیکنان ما در دیدار مقابل تیم‌های کشورهای حوزه خلیج فارس در زمین این تیم‌ها بازی خودشان را نمی‌کنند.

 اما شما خوب توانستید حریف را شکست دهید.

الجزیره از دیدار مقابل تیم ما برد می‌خواست، آنها کمی با عجله بازی می‌کردند، ولی با توصیه‌های امیر قلعه‌نویی، بازیکنان ما به خوبی حریف را کنترل کرده و ارتباط خط هافبک و حمله آنها را قطع کردند، در یکی از سنگین‌ترین مسابقات خود توانستیم هر سه امتیاز را کسب کنیم.

برخلاف ابتدای فصل شاهد درخشش بازیکنان سرباز تراکتورسازی هستیم، به نظر می‌رسد کاهش حاشیه‌ها باعث شده کل تیم‌تان بدون دغدغه بازی کند.

خدا را شکر سربازها خیلی خوب بازی می‌کنند و به خوبی گلزنی می‌کنند. متأسفانه از اول فصل جوی در تبریز وجود داشت که می‌خواست تیم ما را به حاشیه ببرد، آنهایی که در فصل گذشته نتوانستند کارشان را پیش ببرند، اقدامات خود را موکول کردند به فصل جاری، احتمال می‌دادند ما و تونی اولیویرا نباشیم و افراد خودشان در تیم جایگزین شوند، ولی وقتی دیدند اینطور نشد، از اول فصل شروع به زدن تیم کردند. در نشست‌های خبری مسائلی را به وجود آوردند که مربی ما به حاشیه برود. البته تعداد این مخالفین بسیار کم بود و مشخص بود از کجا این اتفاقا می‌افتد. با بیکار شدن این افراد، شایعات و جوسازی‌ها بیشتر شد. الان هم این تحرکات صورت می‌گیرد. متأسفانه آنها لقلقه‌ زبانشان این است که عاشق تراکتور و آذربایجان هستند. ما از اول هم می‌گفتیم اجازه بدهید تیم بدون حاشیه کار کند و استرسی نداشته باشد، اما این نفرات بیکار نمی‌ماندند. با آمدن امیر قلعه‌نویی تیم ما یکدست شد و بسیاری از این مشکلات از بین رفت. اکنون شور و شوق بازیکنان بیشتر شده و این مسائل کمتر خودش را نشان می‌دهد، ما هم سعی می‌کنیم مشکلات تیم و مسائل پاداشی را حل کنیم تا تیم با روحیه‌تر از قبل به فعالیتش ادامه دهد.

روز قبل از بازی شما باز هم این حواشی دیده شد و در مصاحبه‌هایی علیه شما و تیم‌تان صحبت‌هایی مطرح کردند، به این بحث اشاره شد که مطرح کردن موضوع بازی کردن تیم ماشین‌سازی در ورزشگاه یادگار امام و جلوگیری از این کار برای زمین زدن ماشین‌سازی بوده و این بحث را رسول خطیبی در شرایطی عنوان کرده که فقط شما و امیر قلعه‌نویی به این موضوع اعتراض کردید.

قبلاً هم گفتم، اگر کسی تراکتورسازی را دوست دارد و حرف و حدیث در مورد کادر مدیریتی و مربیان این تیم بیان می‌کند و در آخر هم می‌گوید من از تراکتورسازی حمایت می‌کنم و آرزویم موفقیت این تیم است، باید بیان کنم که بهترین حمایت از ما سکوت و اظهارنظر نکردن دوستان است تا ما مجبور به مقابله و پاسخگویی نشویم، اگر تراکتور را دوست دارند، سکوت کنند، این تیم امورش برعهده امیر قلعه‌نویی است و اجازه بدهند این تیم کارش را پیش ببرد. ما در آسیا و لیگ برتر بازی می‌کنیم. بازیکنان ما در ابوظبی، شاهکار کرده‌اند و اگر متراژ دویدن آنها را درنظر بگیرید، می‌بینید که آنها چقدر دویدند. نباید با حاشیه‌سازی برای تیم مشکل درست کرد، تیم ما بسیار پرستاره است، وقتی می‌گفتیم این تیم به اندازه آسمان ستاره دارد اغراق نمی‌کردیم. سروش رفیعی، بختیار رحمانی، مهدی کیانی، محمدرضا اخباری و... ستاره هستند. ما روی نیمکت‌مان یک تیم داریم. نمی‌شود هر حرفی را زد و در پایان گفت دلم برای تراکتورسازی می‌تپد، بهتر است ما از همان ابتدا حرف نزنیم و چیزی نگوییم تا تیم کارش را انجام بدهند. دوستان نه خوبمان را بگویند و نه مشکلات‌مان را مطرح کنند. تیم بزرگتر، مدیر و مربی دارد و خودشان می‌دانند که باید چطور کار کنند، با این حرف‌ها برای ما حاشیه نسازند. ما نمی‌گوییم با دو برد خیلی اتفاق خاصی افتاده، اما سکوت کنند تا کار را پیش ببریم.

فکر می‌کنید با این دو برد صعودتان تضمین شده است؟

خیر، اصلاً اینطور نیست. قلعه‌نویی به طور مرتب به بازیکنان می‌گوید که هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و باید پیروزی مقابل الجزیره را فراموش کنید. ما اکنون به بازی با پرسپولیس فکر می‌کنیم، این دو برد از لحاظ روانی به ما آرامش داد تا با انگیزه بهتری جلو برویم، ولی هنوز هیچ کاری به اتمام نرسیده، بازی با پاختاکور اصلاً راحت نیست، ما باید قبل از رویارویی با تیم عربستانی صعودمان را قطعی کنیم و برای اولین بار به مرحله دوم برویم، اگر با این همه ستاره به موفقیت نرسیم، شاید دیگر این موفقیت حاصل نشود. اکنون ما تیم بسیار قوی داریم که شاید دیگر نتوانیم چنین مهره‌هایی را کنار هم جمع کنیم.

میزبانی تیم اماراتی چطور بود؟

میزبانی آنها خوب بود و مشکل خاصی به وجود نیامد. ما نه از حریف انگشت‌نگاری کردیم و نه اقداماتی از این قبیل داشتیم، البته آنها می‌گفتند سیستم کشورشان اینطور است، ما سعی کردیم در تبریز همه امور با سهولت اتفاق بیفتد، به غیر از بحث ورود به امارات و انگشت‌نگاری مشکل دیگری نبود. در مورد بحث داوری هم فکر می‌کنم سوت‌ها بهتر از سال قبل زده شد و مشکلی نبود. بین دو کشور مسلمان باید رفاقت باشد، ما فقط در زمین رقیب هستیم و در درون میدان به دنبال کسب پیروزی هستیم، وگرنه بیرون از زمین، همه دوست هستیم.

در لیگ برتر مقابل پرسپولیس بازی دارید، این مسابقه را چطور می‌بینید؟

خوشبختانه ما به هماهنگی خوبی دست پیدا کردیم، فقط در بحث حمله مشکل داشتیم که بعد از سه بازی لیگ این هماهنگی صورت گرفت. در نیم فصل 6 تغییر داشتیم و خدا را شکر کارها به بار نشست. خوبی تیم ما این است که فقط کار می‌کنیم، قلعه‌نویی هم مربی نیست که غر بزند و بهانه‌تراشی کند، خدا را شکر همانی که می‌خواستیم و امیدواریم در بازی با پرسپولیس هم نتیجه لازم را بگیریم.

بحث حضور هوادارانتان در ورزشگاه آزادی در بازی با پرسپولیس به کجا انجامید؟

طبق صحبتی که با مهدی تاج داشتم قرار است که او با علی‌اکبر طاهری سرپرست پرسپولیس جلسه بگذارد و این مشکل را حل کند.

 پرسپولیسی‌ها می‌گویند فقط 10 درصد ورزشگاه را به هواداران تراکتورسازی می‌دهند، آیا این کار شدنی است؟

اصلاً چنین چیزی شدنی نیست، چه زمانی این اتفاق افتاده که حالا هم این رفتار صورت بگیرد. تراکتورسازی یک تیم پرهوادار است. مهدی تاج قول داده که این مسئله را حل کند.

آیا پاداش خاصی برای تیم‌تان درنظر گرفتید؟

پاداش یک اتفاق شیرین است و به تیم از لحاظ روحی کمک می‌کند. خدای نکرده ما هیچ وقت برای تیم کم نگذاشتیم و گزافه چیزی نگفتیم. ما نمی‌خواهیم حرفی بزنیم که نتوانیم به آن عمل کنیم. بچه‌های ما برای پاداش بازی نمی‌کنند و همه تلاش‌شان را درون زمین انجام می‌دهند، ما سعی می‌کنیم به بهترین شکل همیشه از بازیکنان حمایت کنیم.

 و صحبت پایانی؟

همیشه بحث اول و آخر ما هواداران بوده است،‌ در بازی با الجزیره هم 40، 50 هوادار با هزینه شخصی خود به ورزشگاه آمدند و در آنجا با هواداران ایرانی حاضر در امارات تلفیق شدند، آنها به خوبی تیم را مورد حمایت قرار دادند و کمتر از هواداران تیم اماراتی و بلندگوهایشان تیم را تشویق نکردند. هواداران ما با عشق و علاقه پشت تیم‌شان هستند. امیدوارم همه دست در دست هم دهیم و کاری کنیم که هواداران راضی شوند و دلشان شاد شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس