کد خبر 543470
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۲

در پرتو انتشار اخبار و گزارش هایی درباره بهبودی روابط رژیم صهیونیستی و مصر، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز در گزارشی به تشریح دلایل بهبودی این روابط پرداخت.

 به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به تشریح دلایل بهبود روابط قاهره و تل آویو پرداخت و نوشت که از جمله نشانه های تقویت روابط دو طرف، سفر «دوری گولد» مدیر کل وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی به مصر، بازگشایی سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره، آزادی "ترابین" جاسوس موساد از سوی مصر، انتخاب سفیر جدید مصر در فلسطین اشغالی پس از 3 سال عدم حضور سفیر در این سفارتخانه و نهایتا دیدار علنی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و "حازم خیرت" سفیر مصر در فلسطین اشغالی است.

در ادامه این گزارش آمده است که مصر اخیرا درگیر مشکلات داخلی ناشی از اوضاع اقتصادی و امنیتی نابسامان بود، اما دیدار "توفیق عکاشه" یکی از نمایندگان پارلمان مصر با "حاییم کورین" سفیر اسرائیل در قاهره بار دیگر مساله روابط مصر با اسرائیل را در کانون توجهات قرار داد.

یدیعوت ضمن اشاره به اینکه این دیدار جنجال زیادی در پارلمان مصر به دنبال داشت و باعث شد که یکی از نمایندگان با کفش به عکاشه حمله کند، خاطر نشان ساخته است که داستان عکاشه در راستای همکاری های امنیتی مستحکم میان قاهره و تل آویو صورت می گیرد.

این روزنامه با عنوان فرعی "38 سال پس از امضای توافقنامه صلح" اعلام کرد که با وجود تحولات گذشته، عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر خوب می داند که افکار عمومی این کشور درگیر مساله فلسطین است و وی که در گذشته از تماس های تلفنی مکرر خود با نتانیاهو پرده برداشته بود، در برخی گفتگوها به صراحت اعلام کرده است که در صورت بروز تحول در مساله فلسطین، روابط قاهره و تل آویو گسترده تر خواهد شد.

یدیعوت در ادامه مدعی شده است که «سیسی این اقدامات را به خاطر عشق و علاقه اش به اسرائیل انجام نمی دهد، بلکه می داند که پس از گذشت 38 سال از امضای توافقنامه صلح میان مصر و اسرائیل، منافع کشورش به منافع رژیم صهیونیستی گره خورده است.»

این روزنامه با طرح ادعای وجود منافع مشترک بی سابقه میان مصر و رژیم صهیونیستی به خاطر وجود دشمنان مشترک، جمهوری اسلامی ایران و جنبش مقاومت اسلامی "حماس" را جزء دشمنان تل آویو و قاهره معرفی نموده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یدیعوت آحارونوت مدعی شده است که اشتباه لفظی یووال اشتاینس وزیر انرژی رژیم صهیونیستی باعث افشاگری وی در ماه گذشته در این زمینه شد که مصر به درخواست تل آویو بخشی از تونل های مقاومتی حماس را به زیر آب برده است و این اظهارات در واقع پرده از روی برخی واقعیت ها میان طرفین برداشت.

در ادامه این گزارش آمده است که تعداد زیادی از مسئولان صهیونیستی به قاهره سفر کرده اند که از جمله آنها می توان به اسحاق مالخو فرستاده ویژه نتانیاهو و تعدادی از افسران برجسته ارتش صهیونیستی اشاره نمود. در مقابل، عبد الفتاح سیسی رئیس جمهور مصر هم اخیرا با هیاتی از رهبران یهودی دیدار و گفتگو کرد.

روزنامه یدیعوت همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در واشنگتن و کنگره آمریکا از مصر دفاع خواهد کرد و افکار عمومی جامعه آمریکا را متقاعد خواهد کرد که قاهره در حال جنگ با تروریسم است و کاخ سفید باید به ارائه کمک های نظامی به قاهره ادامه دهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس