کد خبر 535451
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹

به دنبال اظهارات یک وزیر صهیونیست درباره اینکه اقدام مصر برای غرق آب کردن تونل های غزه به درخواست رژیم صهیونیستی بوده است، دولت مصر سفر نخست وزیر این رژیم به قاهره را لغو کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، دولت مصر سفر «بنیامین نتانیاهو» به قاهره را لغو کرد.

لغو سفر نتانیاهو به قاهره در حالی صورت گرفت که «عاموس گلعاد» مشاور امنیتی و سیاسی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حال مهیا کردن زمینه سفر قریب الوقوع نتانیاهو به قاهره برای دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر بود اما اظهارات اخیر «یوال اشتاینتز» وزیر زیر ساخت و انرژی رژیم صهیونیستی در خصوص اینکه اقدام مصر برای غرق آب کردن تونل های غزه بنا به درخواست اسرائیل بوده است، همه تلاش ها و اقدامات مربوط به فراهم کردن زمینه سفر نتانیاهو را ناکام گذاشت.

بر اساس این گزارش، طرف مصری خشم و نارضایتی خود از این اظهارات وزیر صهیونیست را ابراز کرده و از طریق گلعاد و سفارت اسرائیل در قاهره پیام شدید اللحنی را به تل آویو ابلاغ کرده بود.

طرف مصری مدعی شد که این اظهارات وزیر صهیونیست کذب بوده و صحت ندارد و چنین اظهاراتی می تواند باعث دردسرهای بزرگی برای رهبران مصر شود.

پیش از این روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت که «یوال اشتاینتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به دلیل اظهارات خود مبنی بر اینکه اقدام مصر برای پمپاژ آب دریا به مرز غزه برای تخریب تونل ها بنا به درخواست تل آویو بوده است، از قاهره عذرخواهی کرد.

وی گفته بود که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر بنا به درخواست تل آویو آب دریا را به داخل تونل های غزه پمپاژ کرد زیرا غرق آب کردن بهترین راه حل برای این منظور است.

وی همچنین اظهار داشت که هماهنگی امنیتی بین اسرائیل و مصر در بهترین وضعیت قرار دارد.
معاریو همچنین نوشت که دولت السیسی نسبت به انتشار هر گونه اخبار و اطلاعاتی درباره روابط آن با وزارت جنگ رژیم صهیونیستی حساس است و معارضین و رسانه های خبری مصر السیسی را به همکاری با اسرائیل متهم می کنند و اظهارات اشتاینتز در واقع تائید سخنان مخالفان السیسی درباره همکاری امنیتی وی با اسرائیل است.

از زمان عزل محمد مرسی نخستین رئیس جمهور منتخب مصر در جولای سال 2013 و پس از آن مسئولان مصر به بهانه مبارزه با تروریسم در سینا و جلوگیری از قاچاق سلاح تخریب تونل های غزه را که از 10 سال پیش تحت محاصره شدید قرار دارد، آغاز کرده اند.

اظهارات این وزیر صهیونیست در حالی است که روزنامه الاخبار مصر اخیرا نوشت که روابط مصر و اسرائیل در سطح وزارت خارجه و سفارت اسرائیل در قاهره تقویت شده است تا حدی که دو طرف به احیای روابط و بازگشت به دوره قبل از انقلاب 25 ژانویه و دوره حسنی مبارک اهتمام دارند.

به نوشته این روزنامه نزدیکی سیاسی بین قاهره و تل آویو که با ارتباط امنیتی و هماهنگی اطلاعاتی بین دو طرف در دوره گذشته مرتبط است، در سایه تمایل مصر برای احیای همکاری مستقیم با تل آویو و عدم وجود مشکل عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برای دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در دوره آینده، صورت گرفت.

این روزنامه نوشت که شرط دیدار السیسی با نتانیاهو اعلام آغاز روند جدید مذاکرات سازش بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین و یا حداقل ارائه تسهیلاتی برای راضی کردن افکار عمومی در خصوص قضیه فلسطین و توقف اقدامات تحریک آمیز اسرائیل در کرانه باختری است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس