یک مسئول صهیونیست همزمان با سفر سامح شکری وزیر خارجه مصر به سرزمین اشغالی، از همکاری بی سابقه بین تل آویو و قاهره خبر داد.

به گزارش مشرق، «یائیر گولدن» نایب رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به خبرگزاری بلومبرگ گفت که همکاری بین مصر و این رژیم در سطح بی سابقه ای قرار دارد.

گولدن اظهار داشت که روابط اسرائیل و مصر به خصوص در زمینه امنیتی بی سابقه است و اگر چه این روابط به سطح رابطه بین اسرائیل و آمریکا نمی رسد اما من معتقدم که شروع خوبی است.

این خبرگزاری همچنین برای نشان دادن عمق روابط بین مصر و رژیم صهیونیستی، مصاحبه ای را با یک مسئول سابق این رژیم انجام داد و وی تائید کرد که اسرائیل طی سال های اخیر با همکاری مصر و با استفاده از هواپیماهای بدون خلبان چندین حمله علیه گروه های مسلح در سینا انجام داده است.

بر اساس این گزارش، از دیگر مواردی که عمق روابط بین رژیم صهیونیستی و مصر را نشان می دهد، می توان به اعمال فشار این رژیم بر آمریکا در دوره ای که عبدالفتاح السیسی منصب وزارت دفاع مصر را بر عهده داشت، اشاره کرد که طی آن اسرائیل بر آمریکا به منظور ارسال تجهیزات امنیتی به مصر با وجود ممنوعیت واردات سلاح به این کشور، اعمال فشار کرد.

بر پایه این گزارش، رژیم صهیونیستی تمایل دارد که مصر را به عنوان قدرت سیاسی نشان داده و آن را وارد مذاکرات با فلسطینیان نماید و بهترین گواه بر این ادعا نیز این است که السیسی پیش از سخنرانی اخیر خود که طی آن از طرح ابتکاری برای صلح خبر داد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در جریان متن سخنرانی خود قرار داده بود.

این خبرگزاری همچنین به ابراز خرسندی رژیم صهیونیستی از اقدامات مصر علیه تونل های غزه و حملات این کشور علیه گروه های مسلح در سینا اشاره کرد.

این در حالی است که سامح شکری وزیر خارجه مصر روز گذشته در سفری به قدس اشغالی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

رسانه های خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که دیدار نتانیاهو و شکری در قدس اشغالی در فضای مثبت صورت گرفت و شکری پس از این دیدار طی اظهاراتی در کنفرانس خبری با نتانیاهو در قدس اشغالی گفت که سفر وی به اسرائیل در راستای دیدگاه عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور در خصوص تحقق صلح در منطقه صورت گرفته است.

وی اشاره کرد که تحقق صلح تاثیرات زیادی در منطقه خواهد داشت و بر این اساس تحقق راه حل دو دولت نیازمند اقدامات جدی است.

وی افزود که مصر از راه حل عادلانه در خاورمیانه حمایت می کند و ما در ارائه تمامی اشکال حمایت جهت تحقق این هدف جدی هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس