کد خبر 538872
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

یک خاخام صهیونیستی با اشاره به تخریب تونل های نوار غزه توسط مصر، از رئیس جمهور مصر قدردانی کرد و گفت: السیسی برای اسرائیل بهترین کار را انجام می‎دهد.

به گزارش مشرق،یک خاخام صهیونیستی از «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر به دلیل اقدامات وی در تخریب تونل های فلسطینیان قدردانی کرد.

به گزارش روزنامه «الخبر» یمن، «نیر بن آرتسی» خاخام صهیونیستی گفت، سیسی با تخریب تونل هایی که نوار غزه را به خاک مصر در شما سینا وصل می‎کند، برای اسرائیل بهترین کار را انجام می‎دهد.

این خاخام صهیونیستی ضمن قدردانی از اقدام ارتش مصر در غرق کردن تونل‎های غزه با آب دریا، تصریح کرد، سیسی همچنین در حال ساخت یک دیوار هائل بین غزه و مصر است.

بن آرتسی همچنین عملیات نظامی مصر در شمال سیناء علیه گروه تروریستی داعش را ستود و گفت: این عملیات و تخریب تونل‎ها داعش و گروه‎های موسوم به اسلامگرایان افراطی را به انجام حملات در مصر مجبور خواهد کرد.

این خاخام صهیونیستی پیشتر گفته بود: داعش هدیۀ الهی است برای نابود کردن دشمنان اسرائیل.

هماهنگی امنیتی اسرائیل و مصر

از طرفی دیگر، گزارش‎های مطبوعات از وجود هماهنگی امنیتی بین رژیم صهیونیستی و مصر علیه داعش خبر می‎دهند.

پیش از این نیز، «اسحاق لوانون» سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در قاهره اعلام کرده بود: اسرائیلی‌ها از همکاری مصر با اسرائیل در زمینه نظامی و امنیتی راضی هستند ولی در زمینه اقتصادی و فرهنگی نه.

سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در مصر گفته بود: اسرائیلی‌ها از همکاری عمیق بین قاهره و تل‌آویو در زمینه نظامی و امنیتی راضی هستند ولی خواستار عادی‌سازی روابط در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی هستند.

لوانون در مصاحبه خود با روزنامه «اسرائیل الیوم» به همکاری مصر با رژیم صهیونیستی اشاره کرده و گفته بود: این همکاری شاید قویترین همکاری باشد که دو طرف تا به امروز دیده‌اند.

نواز غزه از ژوئن 2006 به شدت از طرف رژیم صهیونیستی و مصر محاصره شده است و فلسطینیان و گروه های مقاومت ساکن غزه برای تأمین مواد غذایی و ما یحتاج خود اقدام به حفر تونل در مرز غزه با مصر و دیگر مناق نوار غزه کرده اند.

دولت مصر در همسویی با سیاست های رژیم صهیونیستی نه تنها گذرگاه «رفح» را به روی فلسطینیان بسته بلکه به اقدام گشودن آب دریا با مناطقی کرده است که در آنجا تونل حفر شده است.


هفته گذشته، گردان‌های عز الدین القسام کردند، 7 نفر از اعضای آن بر اثر ریزش تونل در شمال شرق غزه به شهادت رسیده‌اند.

رژیم صهیونیستی نه تنها نوار غزه را از زمین، هوا و دریا محاصره کرده و در مدت محاصره چندین با به آنجا حمله کرده است، بلکه سعی دارد با محاصره زیر زمینی گروه های مقاومت آن ها را وادار به تسلیم کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    1 0
    این خاخام خام مغز غلط کرده.برای تخریب شخصیت السیسی عمدا تعریف میکنه.به وقتش پدر این اسراییلی های حیوون رو در میاریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس