پوتین اعلام کرد براساس توافق با اعضای اوپک و غیراوپک روسیه صادرات نفت سال ۲۰۱۶ را در سقف ماه ژانویه ثابت نگه می‌دارد و چون صادرات نفت ایران اکنون در کمترین میزان است باید راه‌حل جداگانه‌ای برای این کشور ارائه شود.

به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفته است میزان صادرات نفت این کشور را در سال 2016، در سقف ماه ژانویه نگه می‌دارد و این بر اساس توافقی که کشورهای اصلی تولیدکننده نفت انجام داده‌اند، صورت می‌گیرد.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: وزیر انرژی این کشور مرتب با صادرکنندگان نفت در مذاکره است و با آنها توافق کرده که روسیه صادرات خود را افزایش نخواهد داد.

پوتین گفت: «میزان عرضه نفت روسیه در سال 2016، در سطح میزان ژانویه خواهد بود، اما میانگین صادرات 2016 را از سقف ژانویه بالاتر نمی‌بریم».

روز سه‌شنبه نواک وزیر انرژی روسیه گفت:‌ 15 کشور آمادگی خود را برای ثابت نگه داشتن  صادرات نفت اعلام کردند.

وزیر انرژی روسیه اضافه کرد: آفریقا ، امریکای لاتین و تولیدکنندگان حوزه خلیج‌فارس برای پیوستن این توافق که حتی می‌تواند بدون مشارکت ایران هم نتیجه خوبی داشته باشد، خوش‌بین هستند.

نواک گفت: «ایران شرایط خاصی را در منطقه دارد؛ چراکه این کشور کم‌ترین میزان تولید را دارد،‌بنابراین فکر می‌کنم باید راه‌حل جداگانه‌ای برای ایران در نظر گرفته شود».

بعدازاینکه قیمت نفت به کم‌ترین میزان نفت در 12 سال گذشته یعنی 27 دلار در هر بشکه در ماه ژانویه رسید، دو کشور عمده تولیدکننده نفت یعنی روسیه و عربستان و همچنین اعضای اوپک مانند قطر و ونزوئلا در ثابت نگه داشتن قیمت نفت در سقف ماه ژانویه توافق کردند و این نخستین توافق تولید نفت خام از سال 2001 تاکنون بود.

کشورهای اکوادور، الجزیره، نیجریه، عمان، کویت، امارات عربی، هم آمادگی خود را برای پیوستن به این توافق اعلام کردند. ایران و عراق هم حمایت خود را برای بهبود وضعیت بازار نفت اعلام کردند. پیش‌تر نواک گفته بود که سه‌چهارم تولیدکنندگان نفت جهان برای توافق تثبیت عرضه نفت آمادگی دارند.

روز سه‌شنبه پوتین رئیس‌جمهور روسیه ملاقات را با رؤسای شرکت‌های بزرگ نفت این کشور داشت و آنها هم برای تثبیت عرضه نفت آماده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس