معاون اداره‌ها و كارخانه‌هاي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر از تصويب ايجاد سازمان امر به معروف و نهي از منكر در كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس،حجت‌الاسلام جواد صادق‌زاده در جلسه شوراي سياست‌گذاري ستادهاي امر به معروف و نهي از منكر اظهار داشت: نهادينه شدن تذكر زباني در جامعه از وظايف اين ستاد است.
وي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر در استان‌ها را بالاترين مرجع تصميم‌گيري در اين زمينه عنوان كرد و افزود: امسال 40 شهر در كشور به عنوان پايلوت طرح احياي امر به معروف و نهي از منكر انتخاب شدند.
صادق‌زاده شناسايي موانع و آسيب‌هاي امر به معروف و نهي از منكر را از جمله دلايل اجراي اين طرح برشمرد و تصريح كرد: دوره‌هاي آموزشي شيوه‌هاي تذكر زباني در كشور برگزار مي‌شود.
معاون اداره‌ها و كارخانه‌هاي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر خاطرنشان كرد: وظيفه شوراهاي امر به معروف و نهي از منكر معرفي اين فريضه الهي است.
وي تمام خوبي‌ها را معروف و بدي‌ها را منكر توصيف كرد و گفت: اصل هشتم قانون اساسي مربوط به امر به معروف و نهي از منكر است و اين فريضه بايد معرفي شود.
صادق‌زاده به فريضه واجب و مستحب امر به معروف اشاره كرد و بيان داشت: امر به معروف و نهي از منكر داراي سه مرحله رضايت قلبي، لساني و يدي است.
معاون امور اداره‌ها و كارخانه‌هاي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر بر برخورد قوه قضائيه و نيروي انتظامي با هنجارشكنان تاكيد كرد و افزود: تذكر لساني بسيار مهم است.
وي تذكر لساني را وظيفه همگاني برشمرد و تصريح كرد: پذيرش فرهنگ تذكر هنوز در جامعه فراهم نشده و بايد اين فرهنگ بين مسلمانان نهادينه شود.
صادق‌زاده با اشاره به اينكه شيو‌هاي تذكر زباني بايد آموزش داده شود، اظهار داشت: هدف امر به معروف و نهي از منكر اصلاح جامعه است.
معاون ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر محبت را فلسفه امر به معروف و نهي از منكر ناميد و خاطرنشان كرد: اين فريضه تنها مربوط به نيروي انتظامي نيست و 27 سازمان وظيفه امر به معروف را به عهده دارند.
وي تذكر زباني و برخورد فيزيكي را دو بال امر به معروف و نهي از منكر عنوان كرد و گفت: تذكر زباني در 90 درصد موارد پاسخ مي‌دهد و در 10 درصد بقيه نيروي انتظامي بايد ورود كند.
صادق‌زاده با بيان اينكه در نهي از منكر بايد آبروي افراد در نظر گرفته شود، تصريح كرد: مخاطب را بايد شناخت و امر به معروف و نهي از منكر غيرمستقيم صورت گيرد.
معاون ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر بر آموزش شيوه‌هاي امر به معروف و نهي از منكر در جامعه تاكيد كرد و افزود: زمينه پذيرش اين فريضه بايد در جامعه ايجاد شود.
وي از تصويب ايجاد سازمان امر به معروف و نهي از منكر در كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي خبر داد و خاطرنشان كرد: در صورت تصويب طرح مذكور در صحن علني مجلس، اين سازمان بر عملكرد سه قوه نظارت مي‌كند.

* آيت‌الله قرباني از مفاخر روحانيت است
صادق‌زاده، گيلان را استاني عالم پرور خواند و گفت: گيلان در طول تاريخ عالمان بزرگواري داشته و آيت‌الله قرباني از مفاخر روحانيت است.
معاون ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر با بيان اينكه آيت‌الله قرباني به رسالت اين ستاد آگاهي كامل دارد، افزود: بهترين كتاب استدلالي و علمي برگرفته از آيات قرآن در زمينه امر به معروف و نهي از منكر توسط آيت‌الله قرباني نوشته شده است.

* سعادتي فوق تخصص در امر به معروف است
وي به دبيري ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر توسط استاندار گيلان در استان‌هاي مختلف كشور اشاره كرد و اظهار داشت: مهدي سعادتي فوق تخصص در امر به معروف و نهي از منكر است.
صادق‌زاده استاندار گيلان را در امر به معروف و نهي از منكر داراي توانمندي‌هاي بسيار توصيف كرد و افزود: اين ستاد در گيلان مكان مناسبي ندارد ولي با حضور آقاي سعادتي به اين امر رسيدگي مي‌شود.

* فومن و لنگرود پايلوت طرح امر به معروف و نهي از منكر در گيلان است
دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر گيلان نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه ابلاغيه ستاد احيا پس از بومي‌سازي به شهرستان‌ها ابلاغ شده است، گفت: دو شهرستان فومن و لنگرود به عنوان طرح پايلوت تذكر زباني امر به معروف و نهي از منكر در استان انتخاب شدند.
نظرعلي عليزاده بر اجراي تذكر زباني توسط دستگاه‌هاي مختلف تاكيد كرد و افزود: برنامه‌هاي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر در فومن و لنگرود پيگيري مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه در برخي از اداره‌هاي استان امر به معروف و نهي از منكر به صورت زباني آغاز شده است، تصريح كرد: تذكر زباني خروجي تمام امور است و بايد از ايام رجب، شعبان و رمضان در تذكر زباني استفاده كرد.
عليزاده خواستار همكاري تمام اداره‌هاي گيلان در زمينه امر به معروف و نهي از منكر شد و گفت: جمع‌بندي‌ها در بازرسي عمومي عفاف و حجاب در سال 88 وضعيت مناسبي را نشان نمي‌داد ضمن اينكه سال گذشته از 22 دستگاه بازرسي تخصصي به عمل آمد.
جانشين فرماندهي سپاه قدس گيلان با بيان اينكه در امر حجاب و عفاف هنوز به سازوكار كلي نرسيده‌ايم، بيان كرد: در مجموع حركت‌هايي آغاز شده ولي با آنچه كه مد نظر است هنوز فاصله وجود دارد.
وي به آمادگي مراكز آموزشي گيلان در امر عفاف و حجاب از ابتداي سال تحصيلي جديد خبر داد و افزود: منتظر ابلاغ از طرف وزارتخانه‌هاي ذي‌ربط هستيم.
عليزاده به هفته حجاب و عفاف از 18 تا 24 تير ماه اشاره كرد و اظهار داشت: برنامه‌هاي مختلفي براي دستگاه‌هاي اجرايي در اين هفته پيش‌بيني شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس