کد خبر 542372
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

کليه نامزدهاي راه يافته به مجلس، از هر دو طيف و جريان سياسي، پس از انتخابات و ورود به مجلس بايد بر انجام وظايف سنگين و انتظارات مردم تمرکز کرده و فرصت ۴ ساله نمايندگي را امانتدار راي مردم و اداي دين وکالت قرار دهند.

مجلس آينده و اداي وظايف سنگين نمايندگان

به گزارش مشرق، دو انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي در هفتم اسفندماه با ويژگي هاي زير برگزار شد:

۱- برگزاري انتخابات در فضايي آرام و عاري از هرگونه تنش سياسي

۲- مشارکت بالا و افزايش سطح مشارکت در کلان شهرها

۳- اولويت راي دهندگان به معيارهاي ديني- انقلابي و تعهد به منافع ملي و حل مسائل اساسي جامعه

اين در حالي است که اين انتخابات در فضاي پسابرجام برگزار شده و بيگانگان به ورود بي پروا و مداخله جويانه پرداخته و انتظار داشتند با کمک به دو قطبي سازي جامعه به تندرو- ميانه رو و انگ تندروي به نيروهاي انقلابي، زمينه انزواي انقلابي‌ها و ميدان داري جريانات واداده و غربگرا را فراهم سازند.

اما يکي از ويژگي هاي بارز اين انتخابات، اقبال مردم به چهره‌هاي و نيروهاي سياسي متفاوت در شهر تهران بود که برآمده از مطالبه‌گري و تقاضاي حل مسائل با شيوه‌هاي ديگر و همچنين دو قطبي شدن شديد فضاي سياسي بود. خوشبختانه بلوغ سياسي مردم و اعتماد به نظام سياسي به عبور آرام از فضاي انتخابات نيز کمک کرد و با اعلام نتايج انتخابات، همچنان فضاي ثبات و آرامش سياسي محفوظ ماند. حال انتظار اين است با شکل گيري مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري، نمايندگان جديد به دنبال اداي وظايف سنگين خود و همچنين پاسخگويي به اعتماد مردم برآمده و به خصوص نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي به شتاب بخشي به روند پيشرفت کشور و حل مسائل اساسي مردم که معيشت، اشتغال و ازدواج در راس آن قرار دارد، همت بگمارند.

اميد است همان گونه که از تعابير مقام معظم رهبري نسبت به انتخابات همچون‌ «دميدن نفس تازه» و « تزريق خون تازه» بر مي‌آيد، آن انتخابات بر کشور و راي دهندگان پرهيز و برکت بوده و روند عزت و پيشرفت را تسريع بخشد.

با توجه به ترکيب سياسي مجلس آينده که از ورود ۵۵ درصد اصولگرا، ۲۵ درصد اصلاح طلب، ۱۵ درصد دولتي و ۵ درصد مستقل است، تعهد به راهبرد همدلي و وحدت به نفع مردم، کشور و منافع ملي، يک ضرورت به حساب مي آيد.

کليه نامزدهاي راه يافته به مجلس، از هر دو طيف و جريان سياسي، پس از انتخابات و ورود به مجلس بايد بر انجام وظايف سنگين و انتظارات مردم تمرکز کرده و فرصت ۴ ساله نمايندگي را امانتدار راي مردم و اداي دين وکالت قرار دهند. بديهي است کليد اصلي حل مشکلات نيز در داخل است، لذا نمايندگان نبايد منابع نقد داخل را با وعده‌ي نسيه‌هاي پسابرجامي فراموش کرده و زمان تصميم گيري و اقدام را به آينده موکول کرده و از دست بدهند. بايد بدانند مردم با هيچ حزب و گروه پيمان اخوت نبسته و خوشبختانه از بلوغ سياسي کافي براي ارزيابي و تحليل ادعاها و عملکرد برخوردارند.

شايد در فضاي انتخاباتي، تبليغات و ادعاهاي پرورده در فضاي مجازي در جلب آراء موثر باشد، اما پس از ورود به مجلس اين عمل و رويکرد واقعي است که پايه ارزيابي و سنجش دو کلان و قضاوت تاريخ را مي‌سازد.


منبع: بصیرت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس