کد خبر 542645
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه محدود کردن جلسه شورای عالی کار به اعضای اصلی صورت خوشی ندارد گفت:وزارت کار از نمایندگان دو تشکل کارگری به غیر از شورای اسلامی کار خواسته است به عنوان مشاوران دولت در جلسه حاضر شوند.

به گزارش مشرق،ابوالفضل فتح الهی با بیان اینکه از نمایندگان کارگران به عنوان مشاور وزیر کار برای حضور در جلسات دعوت به عمل آمده است گفت: با توجه به اینکه تا پایان سال فرصتی باقی نمانده است،‌ شورای عالی کار از حضور نمایندگان دو تشکل کانون عالی انجمن صنفی کارگران و مجمع عالی نمایندگان کارگران ممانعت می کند.

وی بیان کرد:مطابق اصل سه جانبه گرایی دستمزد باید با حضور نمایندگانی از تشکل های کارگری، کارفرمایی و دولت انجام شود ولی از نمایندگان تمام تشکل‌های کارگری برای شرکت در جلسه رسمی دعوت نشده است. سال‌های قبل علاوه بر اعضای اصلی، نمایندگان تشکل های دیگر کارگری به عنوان مشاوران کارگری در جلسه حضور داشتند اما امسال اعلام شده که به عنوان نماینده وزارتخانه حاضر شوند. این کار به این معنی است که نمایندگان کارگران به عنوان نماینده کارفرما در جلسه حاضر شوند.

فتح الهی افزود: علت اصلی این نوع دعوت این است که وزارت کار قصد دارد تنها با یک تشکل مذاکره کند. سال گذشته تعداد نمایندگان کارگران حاضر در جلسه زیاد بود و وزارت کار با آنها دچار چانه زنی بسیار شد. امسال برای پیشگیری از این وضعیت اعلام کرده است که تنها اعضای اصلی می‌توانند در جلسه شورای عالی کار حاضر شوند.

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشورادامه داد: ما نماینده کارگران هستیم نه دولت و باید از مطالبات و حقوق کارگران دفاع کنیم. جلسه امروز شورای عالی کار که قرار است به طور جدی به بررسی رقم دستمزد سال آینده کارگران بپردازد، بدون حضور نمایندگان تمام تشکل‌های کارگری برگزار شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس