مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی از تشییع پنج شهید گمنام از شهدای عملیات خیبر خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سرهنگ علی قاسمی در جمع خبرنگاران، اظهار ‌کرد: خراسان‌جنوبی از جمله استان‌های سرآمد و نمونه در بحث فرهنگ دفاع مقدس و احترام به شهدا است که در یک ماه گذشته 60 تا 70 یادواره و کنگره شهید در شهرستان‌های بیرجند، درمیان و بشرویه برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه با خاکسپاری پنج شهیدگمنام در خراسان جنوبی موافقت شده است، افزود: این شهدا 18 اسفند ماه وارد استان خواهند شد و در فرودگاه بیرجند مورد استقبال مسئولین و ایثارگران قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: روزهای 18، 19، 20 و 21 اسفندماه این شهدا به درخواست مردم به مکان‌های مورد درخواست از جمله به مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، محلات و شهرستان‌ها برای میثاق مردم با شهدا منتقل خواهند شد.

قاسمی ادامه داد: پس از تشییع این شهدا در روز شنبه 22 اسفند ماه در بیرجند از میدان شهدا تا میدان ابوذر توسط مردم، دو تن از شهدا در اداره کل اطلاعات و سه شهید از این تعداد به شهر فردوس برای خاکسپاری منتقل خواهند شد.

وی اظهارکرد: شهدای فردوس روز یکشنبه 23 اسفند ماه مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شهر فردوس تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

قاسمی با اشاره به اینکه پیکرهای این شهدا در منطقه عملیاتی خیبر و بعد از 32 سال به دست آمده است،یادآورشد: با حضور این شهدا در استان تعداد شهدای گمنام استان به 110 در 39 نقطه خواهد رسید.

قاسمی همچنین با اشاره به سفرهای راهیان نور از ابتدای سال تاکنون گفت: از ابتدای سال4200 نفر دانش‌آموز دبیرستانی از استان به راهیان نور اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین 40 نفر از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس از استان امروز به خوزستان اعزام و به همراه فرماندهان خراسان شمالی و خراسان رضوی در همایشی در راهیان نور خوزستان شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه از روز 17 اسفندماه 1300 نفر از دانشجویان به راهیان نور اعزام خواهند شد، افزود: در قالب راهیان نور عمومی و خانوادگی نیز قریب به 4000 نفر از روز 20 اسفند ماه تا روز 16فروردین اعزام می‌شوند.

قاسمی اظهار کرد: در قالب راهیان‌نور عمومی، مردم با کاروان‌های بسیج و سپاه و ادارت و یا با خودروی شخصی می‌توانند به راهیان نور سفر کنند.

وی با اشاره به اینکه 800 دستگاه خوردوی شخصی از استان در دو سال گذشته به اردوی راهیان نور رفته‌اند، خاطرنشان کرد: کسانی که با خودروی شخصی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس سفر کنند سپاه به مدت سه روز در اردوگاه شهید حبیب‌اللهی میزبان آنها خواهد بود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس