کد خبر 499077
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نقشه‌ها و توطئه‌های زیادی از جانب آمریکا برای صدمه زدن به اسلام و انقلاب طراحی شده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی، امروز (30 آبان ماه) در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار استان خراسان جنوبی،افزود: انقلاب اسلامی هزینه بسیار سنگینی داشته و باقیمت پایینی به‌دست نیامده است، بنابراین همه مردم باید برای حفظ انقلاب و خون شهدا تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمام مردم باید در صحنه دفاع از انقلاب حضور یابند، افزود: همه باید هم محور با ستون انقلاب یعنی رهبری، بوده و گوش‌به‌فرمان این عالم بزرگوار باشیم.

شهیدی در ادامه سخنانش از راه‌اندازی صندوق توسعه سلامت در راستای حمایت از جانبازان از اول مهر امسال خبر داد و گفت: با توجه به تسهیلات صندوق سلامت، اقلام و داروهایی را که بیمه برای پرداخت آن از جانبازان حمایت نمی‌کند، بنیاد شهید می‌پردازد.

وی با اشاره به دغدغه مسئولان در بحث اشتغال ایثارگران، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰ هزار فرزند شهید بیکار هستند که دغدغه بسیاری از مسئولان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، ادامه داد: در طول دو سال گذشته ۲۰ هزار نفر از فرزندان ایثارگران شاغل شدند و امید است زمینه اشتغال برای دیگر ایثارگران نیز فراهم شود.

وی با اشاره به احداث مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار در مرکز استان‌ها، اظهار کرد: ساخت این مجتمع‌ها از سال ۸۶ شروع شده و تاکنون برخی از این پروژه‌ها مانند احداث این پروژه در خراسان جنوبی به اتمام رسیده است.

شهیدی محلاتی با اشاره به امکانات ورزشی و سالن‌های چندمنظوره در این پروژه‌ها، اظهار کرد: همه مردم می‌توانند از امکانات این مجتمع که به برکت خون شهدا آماده شده است، بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه هیچ خدمتی در قبال خدمت ایثارگران به جامعه قابل جبران نیست، افزود: آسایش و آرامش امروز در جامعه مدیون رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد شهید همچنین از وجود ۵۰۵ هزار جانباز در کشور خبر داد.

شهیدی محلاتی با بیان اینکه ۱۴۶ خانواده ایرانی وجود دارد که پنج نفر از اعضای خانواده را تقدیم انقلاب کرده‌اند،افزود:۱۸۱ خانواده چهار شهید، ۶۳۹ خانواده سه شهید و 7871 خانواده دو شهید داریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود مردم در صحنه‌های جنگ هشت سال دفاع مقدس را یکی از عوامل پیروزی انقلاب دانست و گفت: نیروهای مردمی در هشت سال جنگ تحمیلی گوش‌به‌ فرمان امام (ره) بوده و در مقابل این جنگ نابرابر ایستادگی و دفاع کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب فرهنگی ریشه در اعتقاد و قرآن دارد، تاکید کرد: رهنمودها و حمایت‌های امام راحل در جبهه‌های جنگ، مردم را امیدوار کرده و از دیگر عوامل پیروزی انقلاب اسلامی است.

شهیدی محلاتی با اشاره به منزلت شهدا در نزد خدا، اظهار کرد:خداوند در قرآن می‌فرماید، کسانی که در راه خدا جهاد کردند درجه بالایی نزد خداوند دارند و این‌ها از رستگاران هستند.

وی با بیان اینکه واژه شهید احترام خاصی در بین مردم دارد، خاطرنشان کرد: در فرهنگ اسلامی به کسی شهید گفته می‌شود که تمام هستی خود را در راه عشق به خداوند هدیه کرده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    ما هم بیکاریم
  • مهدی ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 0
    مردم باید؟ مسولین شاید آقازاده ها تونو جمع کنید دزدی نکنن نگران بچه های شهدا شدن پیشکش مردم همه بیکارشدن بخدا باید جواب خون شهدا رو بدین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس