کد خبر 541638
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳

هادی مقدم‌دوست، مدرس کارگاه های جشنواره فیلم ۱۰۰، حضور فیلم‌نامه‌نویسان را در کنار فیلم‌سازان جوان باعث به بلوغ رسیدن ایده آن‌ها دانست.

به گزارش مشرق، هادی مقدم دوست کارگردان و نویسنده سینما با بیان اینکه ایده‌های خوبی در میان فیلم‌سازان کوتاه جوان کشورمان موج می زند که باید هدایت شوند، خاطرنشان کرد: خیلی از فیلم‌سازانی که فیلم کوتاه و به خصوص فیلم 100 ثانیه ای می سازند، ایده های خوبی دارند اما تجربه لازم برای پرورش ایده هایشان را ندارند، اگر یک فیلم‌نامه نویس مجرب در کنار پروژه های آن ها باشد، طبعاً ایده های خوب فقط در سطح ایده باقی نمی ماند و به یک فیلم‌نامه کامل و بلوغ یافته تبدیل می شود.

وی ادامه داد: جدا از پرورش ایده، نکاتی در کارگردانی وجود دارد که می توان آن را با کسب تجربه در ساخت فیلم به تنهایی یا با مشورت گرفتن از یک فرد با تجربه به دست آورد. طبیعتاً وجود یک مشاور به سرعت رشد فیلم‌سازان کمک می کند و باعث سرعت گرفتن شکل گیری جریان حضور فیلم‌سازان جوان در عرصه های وسیع می شود.

 کارگردان فیلم سینمایی «سر به مهر»، یکی از روش های ابراز علاقه و فراگیر شدن فیلم های کوتاه در میان مردم را جدی نگاه کردن فیلم‌ساز به ساخت فیلم عنوان کرد و گفت: بدیهی است وقتی که پیش از تولید انگیزه ای برای عرضه عمومی و ارتباط جدی با مخاطب فراگیر وجود ندارد پس از تولید هم این اتفاق نمی افتد و باید سرمایه گذاران و سازندگان فیلم های کوتاه به این مهم توجه کنند که اغلب به جهت ارتقای موقعیت حرفه ای فیلم کوتاه بسازند.

این مدرس سینما فهم عمیق و روایتگری قصه را در فیلم های مینیمال ضروری خواند و اظهار داشت: فیلم‌ساز در ساخت فیلم کوتاه باید متوجه باشد که یک راوی است و در حال تعریف کردن حکایتی است که به تعریف کردن می ارزد. مهم این است که راوی بدون لکنت و با بیانی سلیس و جذاب داستان خود را روایت کند و تأثیرگذار باشد؛ خواه این داستان شخصیت محور باشد خواه ماجرامحور.

گفتنی است، این جشنواره در 4 بخش اصلی (مسابقه ملی)، بخش سینمای اخلاق، بخش بین الملل و بخش چشم انداز 1404(مسابقه) 12و13 اسفندماه 94 در پردیس سینما آزادی تهران برگزار می‌شود و اختتامیه آن 14 اسفند در تالار اندیشه حوزه هنری خواهد بود.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس