وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در مجموع فیلم هایی که امسال ساخته شده بسیار ارزشی است.

به گزارش مشرق، علی جنتی در گفتگو با خبرنگاران درباره محتوای فیلم های جشنواره امسال افزود: برخی فیلم های دیگر هم که به مسائل اجتماعی پرداخته شده واقعیت‌های اجتماعی را که در اطراف ما می گذرد ، به تصویر کشیده است.

وی با بیان اینکه باید به موضوعات مختلف حوزه کتاب هم در حوزه هنرهای نمایشی و هم درحوزه سینمایی پرداخته شود افزود: طبعا هر کاری ، اشکالایت هم دارد و برخی از فیلم ها اشکالات هم داشته است که در مرحله صدور مجوز اکران به آن توجه خواهد شد.

جنتی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر هم خوب بود و در طول برگزاری جشنواره چند تئاتر را دیدم گفت: مجموعا تئاترهای خوبی نمایش داده شد و مشکلی هم نداشته است و شاید کم حاشیه ترین تئاترها را امسال داشتیم.

وی درمورد بحث بودجه فرهنگی در لایحه 95 و برنامه ششم هم گفت: اعتبارات فرهنگی امسال افزایش یافته است ولی شاید اگر به قیمت ثابت و تورم توجه کنیم افزایش چشمگیری نداشته اما به هرحال این بودجه مطابق با امکانات و محدودیت های دولت است.

جنتی افزود: سایر دستگاه‌ها هم مقداری افزایش بودجه داشته اند اما فکر می کنم که هیچ کدام ازاعضای کابینه از بودجه خودشان راضی نیستند و چون اگر کسی بخواهد تلاش و فعالیت بیشتری کند باید بودجه بهتری داشته باشد.

وی گله های موجود درباره بودجه فرهنگی وزارت ارشاد را طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: فعالان حوزه فرهنگ اعم از هنرمندان و نویسندگان همیشه از بودجه فرهنگ ناراضی بوده اند زیرا این بودجه کفاف نیاز را نمی دهد . 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه بخش های دیگر هم این مشکلات را کم و بیش دارنداضافه کرد: فکر می کنم با توجه به نگاهی که مقام معظم رهبری به فرهنگ دارند و آن را در راس همه مسائل می دانند و اقتصاد و سیاست را ذیل فرهنگ تعریف می کنند و انقلاب هم فرهنگی است ، طبعا دولت و مجلس سال به سال باید توجه بیشتری به این مساله کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس