کد خبر 541165
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸

2 نماینده فعلی حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی به مقصد بهارستان از قطار مجلس دهم بازماندند.

 به گزارش مشرق، موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم سه دوره حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی و از نمایندگان مطرح خانه ملت از جمله افراد جای مانده از قطار بهارستان به مجلس دهم هستند.

ثروتی در نهمین دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی با 110 هزار رأی بیشترین آرای نمایندگان مردم در استان‌های شمالی را کسب کرده بود.

قاسم جعفری از دیگر نمایندگان کنونی حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بوده که از قطار مجلس دهم به مقصد بهارستان جای ماند.

علی‌ اکبری و علی قربانی دو نامزد مطرح انتخاباتی از طیف اصلاح‌طلبان در دور دهم بوده که توانستند با جلب رأی اعتماد مردم این حوزه انتخابیه، مجوز ورود به خانه ملت را کسب کنند و برای اولین بار بر  کرسی مجلس دهم تکیه بزنند.

طبق ماده هشت قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب نماینده در مرحله اول منوط به کسب اکثریت حداقل یک چهارم کل آرا است.

در حوزه انتخابیه شیروان  عبدالرضا عزیزی نماینده مردم این شهرستان و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، توانست برای دومین بار آرای مردم شهرستان را برای دور بعد مجلس شورای اسلامی کسب کند.

هادی قوامی در حوزه انتخابیه اسفراین هم بیشترین آرا را در بین نامزدهای انتخاباتی این شهرستان را کسب کرد و بدین شکل مجوز ورود به خانه ملت را برای سومین بار کسب کرد.

گفتنی است، دور دهم مجلس شورای اسلامی قرار است تا خرداد سال آینده آغاز به کار کند.

استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی دارای چهار کرسی بوده و شهرستان فاروج در این استان و قوچان در خراسان رضوی مشترکاً یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.


آخرین نتایج پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را اینجا ببینید


آخرین نتایج دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را اینجا ببینید

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس