کد خبر 539630
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۵

سازمان ملل اعلام کرد تحقیقات میدانی تیم کارشناسان بین المللی پیرامون حملات شیمیایی در سوریه از اوایل ماه مارس آغاز می شود.

 به گزارش مشرق به نقل از شبکه المنار، سازمان ملل از آغاز تحقیقات میدانی تیم کارشناسان بین المللی که مامور هستند مسئولان حملات شیمیایی در سوریه را مشخص نمایند از اوایل ماه مارس آینده خبر داد.

این گروه که متشکل از ۲۴ کارشناس و بازرس است ماه اوت ۲۰۱۵ از سوی سازمان ملل و سازمان منع سلاح های شیمیایی تشکیل شده و موسوم به «مکانیزم تحقیق مشترک» است. هدف از تشکیل این گروه تحقیق پیرامون حملات شیمیایی در سوریه و بویژه گاز کلور است.

شورای امنیت سازمان ملل مدت ماموریت این گروه را به مدت یک سال که قابل تمدید می باشد، تعیین کرده است. این گروه ماه نوامبر ۲۰۱۵ تحقیقات خود را برای تعیین طرف هایی که مسئول حملات شیمیایی در سوریه هستند آغاز کرد.

«ویکتوریا گامبا» رئیس آرژانتینی این گروه و متخصص در خلع سلاح شیمیایی روز دوشنبه در جلسه شورای امنیت اظهارداشت که این گروه فهرست هفت حمله شیمیایی احتمالی در سوریه را که قرار است در اولویت تحقیقات باشند تهیه نموده است.

وی همچنین با بیان اینکه کارشناسان هفته اول ماه مارس تحقیقات میدانی در سوریه را آغاز خواهند کرد، اظهار داشت که تیم کارشناسان به دو گروه تقسیم شده و به موازات هم کار انجام مصاحبه ها و در صورت مساعد بودن شرایط امنیتی بازدیدهای میدانی را انجام خواهند داد.

تیم کارشناسان بین المللی روند کار خود را به صورت ماهانه به شورای امنیت سازمان ملل گزارش خواهد کرد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس