کد خبر 539999
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه کشورش روسها را دشمن خود نمی داند مواضع قبلی درباره اینکه جنگنده ساقط شده روسیه حریم هوایی ترکیه را نقض کرده، تکرار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه النشره، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد: ما ملت روسیه را دشمن نمی دانیم و امیدواریم که روابط ترکیه و روسیه عادی شود.

وی افزود: ما دشمن ملت روسیه نیستیم این برای کشوری که میزبان چهار میلیون گردشگر روس در سال است غیر ممکن است.حجم مبادلات تجاری به ۳۵ میلیارد دلار رسیده است و ما خواستار ارتقای آن به صد میلیارد دلار هستیم.

اردوغان گفت: ما متاسفیم که روسیه دوستی مانند ترکیه را به خاطر دو خلبان از دست داد.امیدواریم که اقداماتی برای عادی شدن روابط صورت گیرد.

وی ادعاهای آنکارا مبنی بر اینکه جنگنده سوخو ۲۴ روسیه به سبب نقض حریم هوایی ترکیه ساقط شده است را تکرار کرد و افزود: این موارد نقض با وجود هشدارهای ترکیه مستمر بود.

اردوغان تاکید کرد: آنها می گویند که اگر ما جنگنده را نمی زدیم این بحران با روسیه ایجاد نمی شد و هیچگاه نمی گویند که اگر روسیه حریم هوایی ما را نقض نمی کرد این اوضاع پیش نمی آمد.

وی افزود: اوضاع سوریه برای روسیه ممکن است منافعی در مکانی دور باشد اما برای ترکیه به مثابه مرگ و زندگی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    میبینم که ناجور منزوی شده. ابریزان کجایی که رکوردتو زدن!
  • و یگ ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    دیگه بعد از اتش بس .روسیه عمرا پاشو بذاره سوریه.
  • ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    خاک بر سرت که مرگ و زندگیت به حیوانات خونخوار داعشی بستگی داره!
  • ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    هی خردوغان اون که به مردمش اهمیت نمیده توئی پوتین به مردمش اهمیت میده الاغ خیلی راحت میگه روسیه بخاطردوتاخلبان رابطه اش روباترکیه نباید قطع کنه ببینیداین بشرچقدر گرازه
  • حامد از اصفهان ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    ای خدا. ما هم می خواهیم دوستی مثل ترکیه را از دست بدهیم. البته ترکیه و عربستان هر جنایتی که بکنند بازهم دوستان بعضی ها در ایران هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس