کد خبر 538855
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

'جان کری' وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که توافق موقت برای برقراری آتش بس در سوریه فقط بین آمریکا و روسیه صورت گرفته است.

به گزارش مشرق،خبرگزاری قطر از امان پایتخت اردن به نقل از کری گزارش داد که اکنون باید برای پیشبرد مذاکرات با نیروهای مخالف و دیگر کشورهای مربوط تماس حاصل کرد.

براساس این گزارش قرار بود که تا یکشنبه آتش بسی در سوریه برقرار شود اما روز گذشته دو انفجار در مناطق مختلف سوریه روی داد و دهها کشته بر جای گذاشت.

برخی منابع خبری گزارش داده اند که ظرف چند روز آینده 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه و 'باراک اوباما' همتای آمریکایی وی برای نهایی کردن این آتش بس دیدار خواهند کرد.

به گزارش ایرنا از مسکو سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از گفت وگوی تلفنی مکرر وزیران خارجه روسیه و آمریکا خبر داد و گفت که کری و لاوروف بامداد و عصر روز یکشنبه سه بار گفت و گوی تلفنی داشتند که در جریان آن شاخص های نظام آتش بس در سوریه را مورد توافق کامل قرار دادند.

بیش از پنج سال است که تروریست ها که مورد حمایت عربستان و چند کشور غربی هم هستند سوریه را به آشوب کشیده و باعث کشته شدن دهها هزار تن و آواره شدن میلیون ها سوری شده اند.

جنگ و اقدامات تروریست ها موجی از مهاجرت سوری ها به اروپا را باعث شده که این مساله کشورهای اروپایی را با بزرگترین بحران مهاجرت از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون مواجه کرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس